استاندار آذربایجان شرقی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان در حوزه راهسازی و حمل و نقل منجر به توزیع ترافیک و کاهش آن در محورهای پرتردد از جمله تبریز- مرند، هشترود و آذرشهر خواهد شد.

ترافیک در محورهای پرتردد آذربایجان شرقی روان تر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی در پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان، افزود: سال آینده پروژه های مهم استان در حوزه حمل و نقل طبق برنامه ریزی انجام شده به بهره برداری خواهد رسید و این امر منجر به توزیع جریان ترافیک و کاهش آن در سه محور، تبریز مرند، هشترود و آذرشهر خواهد شد.

وی بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های مسئول برای خدمات‌رسانی در ایام سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: سال گذشته برنامه ریزی های خوبی در این حوزه اتفاق افتاده بود که باعث کاهش ۲۴ درصدی تصادفات شد؛ امسال نیز همه دستگاه های مسئول با هم افزایی و هماهنگی در کنار هم رکورد دیگری در کاهش تصادفات ثبت کنند.

رحمتی با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان، گفت: در مدیریت استان خود را مکلف می دانیم تا هر آن چه قانون در این خصوص تعیین کرده اجرایی کنیم؛ فرمانداران نیز همین امر را متناسب با شهرستان‌ها عملی کنند و یکی از معیارهای ارزیابی فرمانداران همین شاخص خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی بر نقش اساسی حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک و به دنبال آن کاهش تصادفات نقش اساسی دارد و از شهرداری می خواهیم در راستای ارتقای حمل و نقل عمومی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه آمار تلفات ناشی از تصادفات، اگر یک نفر هم باشد زیاد است، ادامه داد: آمارهای ارائه شده در خصوص تلفات و مجروحان تصادفات در استان قابل قبول نبوده و تمام دستگاه‌های مسئول باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و از ابزارهای مختلف استفاده کنند تا جاده‌های آذربایجان شرقی برای مردم امن شوند.

رحمتی با اشاره به اینکه خدمات پزشکی باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مصدومان حوادث رانندگی ارائه شود، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بررسی شاخص‌های مختلف، تعداد بیمارستان های پذیرش تروما در تبریز را از ۲ واحد به چهار بیمارستان افزایش دهد.

زیان هفت درصدی تصادفات رانندگی به تولید ناخالص کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی هم گفت: ۳۲ دستگاه در زمینه کاهش تصادفات در کشور مسئولیت دارند که باید برای کاهش تلفات رانندگی از ۲۰ هزار نفر در سال به ۱۰ هزار نفر در کوتاه مدت به وظایف خود عمل کنند.

کمال هادیانفر با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار کشته و ۳۶۰ هزار مجروح سوانح رانندگی زیبنده کشور ما نیست، افزود: به صفر رساندن تصادفات فوتی غیر ممکن نیست و باید با برنامه ریزی و هماهنگ سازی کار نهادهای ذیربط، تصادفات فوتی را به جرحی و جرحی را به خسارت مادی تنزل دهیم.

وی با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته توانسته ایم فوتی‌های سوانح رانندگی را از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش دهیم، گفت: دولت باید به جد روی کاهش تصادفات فوتی و جرحی برنامه ریزی کند و ایمنی خودروها نیز افزایش یابد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تصادفات رانندگی سالانه هفت درصد به تولید ناخالص کشور زیان مستقیم می‌زند و ۹ تا ۱۱ درصد خسارت قطعی به بودجه کشور وارد می‌شود، این درحالی است که از دست دادن هموطنان هم با هیچ ساز و کاری قابل جبران نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی نیز گفت: به رغم اینکه ۱۰ درصد آزاد راه‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد و این استان در مسیر کریدور شرق به غرب واقع شده است، اما تجهیزات کنترل ترافیکی استان ما تقریبا نصف استان‌های همتراز است.

اروجعلی علیزاده افزود: تعداد خودروهای استان از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است، اما زیرساخت ما متناسب با افزایش وسایل نقلیه افزایش نیافته است و باید برای جبران کمبودها تلاش کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.