سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هدیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کیم جونگ اون رهبر شمالی از «خودروی لوکس روسی» تعجب کرد و با طعنه گفت که امیدوارم کیم ضمانت نامه را هم گرفته باشد.

طعنه آمریکا درباره خودروی اهدایی پوتین به رهبر کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام خبرگزاری تاس روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور یک خودروی روسی به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هدیه داده است که در این باره از متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سوال شد.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اهدای یک دستگاه خودروی لوکس از سوی پوتین به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، با خنده گفت: « صادقانه بگویم، من واقعا نمی‌دانستم چیزی به نام خودروی لوکس روسی وجود دارد. امیدوارم کیم، گارانتی تمدید شده را دریافت کرده باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت که همه کشورهای عضو سازمان ملل باید به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی عمل کنند.

خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرده است که این هدیه توسط کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و پاک جونگ چون دبیر کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی دریافت شده است.

کیم یو جونگ با قدردانی از پوتین و بیان اینکه این هدیه، بهترین هدیه‌ای است که می‌شد انتظار داشت، تاکید کرده است: این هدیه، نشانه‌ای آشکار از روابط دوستانه ویژه‌ای است که میان رهبران دو کشور ایجاد شده است.

هنوز هیچ خبری در مورد برند و مدل این خودرو فاش نشده است اما رهبر کره شمالی در سفر ماه سپتامبر خود به روسیه، یک خودروی لوکس آروس (Aurus) روسی را مورد بررسی قرار داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.