مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از آغاز دولت سیزدهم و در فصول مختلف ۴۰۱ میلیارد تومان به حساب دهیاری های خراسان جنوبی واریز شده است.

واریز۴۰۱ میلیارد تومان به حساب دهیاری های خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، حسین هاشمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صددرصد برق و گاز دهیاری‌ها، ۷۵ درصد آب و ۸۰ درصد اینترنت دهیاری‌ها تأمین شده، افزود: طرح هادی در ۱۰۰ روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه و در ۴۰ درصد روستاها اجرا شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی از تحقق ۶۰ درصدی طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خبر داد و افزود: سال گذشته یک هزار و ۹۶۷ پروژه عمرانی زیربنایی اقتصادی با چهار میلیارد و ۳۸۳ میلیارد تومان توسط دهیاری‌ها انجام شده که شامل بهسازی معابر، فضاهای فرهنگی، ورزشی، بوستان‌ها و پارک‌ها می‌شود.

به گفته وی؛ ۴۵۷ پروژه در دهه فجر با اعتبار یک هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان اجرا شده که ۵۸ مورد آن با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان توسط دهیاری‌ها انجام شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی از اجرای ۴۶ طرح درآمدزا و خرید ماشین آلات با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های عشایری و روستایی رتبه سه کشوری را کسب کرد.

هاشمی گفت: طی این دو سال ۴۹۵ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان و حجم یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت شده است.

وی متذکر شد: بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان هم در محورهای بند الف ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به حساب دهیاری‌های تابعه استان واریز شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی عدم وجود شغل و امکانات مناسب برای رفع نیازهای اهالی را از دلایل عمده مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد و گفت: با ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر ظرفیت، پتانسیل‌ها و مزیت‌های موجود در روستاها همراه با بهره گیری از «فعالیت تسهیلگر توسعه روستایی» و همچنین روحیه قوی، مشارکت، تلاش و تعهد جامعه روستایی می‌توانیم زمینه نشاط توسعه و پیشرفت را ضمانت کنیم.

هاشمی با اشاره به سند تحول روستایی در دولت مردمی یعنی (طرح تکام) گفت: برای این طرح جلسات آموزشی ذیل کارگروه زیربنایی برگزار شده و از نیمه دوم سال جاری جلسات تبیینی طرح در دستور کار است.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت کشور با قرارگاه جهادی و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برای توانمندسازی روستاییان گفت: این تفاهم نامه‌ها با هدف شناسایی و توانمندی روستاییان منعقد شده و تفاهم نامه‌ای هم قرارگاه جهادی با دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب و آموزش تسهیلگران روستایی به عنوان پیشران‌های توسعه محلی و اقتصادی روستایی منعقد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.