مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود دو موج بارشی به این استان خبر داد.

ورود ۲ موج بارشی به لرستان/ پیش‌بینی رگبار برف در مناطق سردسیر

به گزارش قدس آنلاین، بهروز مرادپور با اشاره به آخرین وضیعت هوای لرستان، اظهار داشت: موج نخست سامانۀ بارشی جدید از عصر امروز تا اوایل ظهر دوشنبه در این استان فعال می‌شود.

او افزود: افزایش پوشش ابر، وزش باد قابل‌ملاحظه تا نسبتاً شدید، بارش پراکندۀ و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق برای تمام مناطق لرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تأکید به اینکه شرایط ناپایدار جوی برای نیمۀ شرقی این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه نمود بیشتری دارد، عنوان کرد: رگبار برف در مناطق سردسیر و  بارش برف در نواحی کوهستانی و ارتفاعات انتظار می‌رود.

او با بیان اینکه هیچ‌گونه بارشی طبق مدل‌های دریافتی هواشناسی از بعدازظهر دوشنبه تا شامگاه سه‌شنبه در جو لرستان مشاهده نمی‌شود، بیان کرد: موج دوم سامانۀ بارشی از شامگاه سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه جو این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مرادپور با تأکید به اینکه رگبار باران برای نقاط مختلف لرستان همزمان با فعالیت موج دوم سامانۀ بارشی پیش‌بینی می‌شود، گفت: هوای سرد با این سامانه سبب رگبار برف در شهرهای سردسیر و بارش برف در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان ابراز کرد: مخاطراتی مانند اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف، مه‌آلودگی، کاهش میدان دید و کاهش دما همزمان با فعالت دو سامانۀ بارشی در این استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.