معاون خدمات زائرین آستان قدس رضوی گفت: با توجه به شرایط جوی ایجاد شده و بارش برف و سرمای شدید، خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در آماده‌باش کامل برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران قرار دارند.

آماده‌باش کامل خادمان حرم مطهر رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران در روز برفی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با موج سنگین بارش برف و سفیدپوش شدن مشهد مقدس، خادمان حرم مطهر رضوی با انجام برف‌روبی و پهن کردن فرش‌های پلاستیکی، امکانات لازم را برای تشرف زائران فراهم کرده‌اند.

محمد شبان، معاون خدمات زائرین آستان قدس رضوی در این باره اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی ایجاد شده، بارش برف و سرمای شدید، خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در آماده‌باش کامل برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در اماکن متبرکه قرار دارند و با توجه به همکاری و هم‌افزایی کامل نیروهای معاونت اماکن متبرکه رضوی و معاونت خدمات زائران، اقدامات لازم برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای تسهیل تردد زائران محترم و به‌خصوص سالمندان و توان‌یابان عزیز، تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی و مسیرهای تشرف به روضه‌ منوره امام رضا(ع) با کف‌پوش‌ پلاستیکی مفروش و آماده‌سازی شده است.

شبان ادامه داد: فضاهای رواق‌های اماکن متبرکه نیز مجهز به سیستم گرمایشی بوده و آماده میزبانی از مهمانان امام هشتم (ع) است.

معاون خدمات زائرین آستان قدس رضوی ادامه داد: برف روبی مسیرهای تردد ویژه زائران حضرت رضا(ع) در اولویت ماست و باتوجه به برف روبی مکانیزه، پس از اتمام بارش برف با وجود ۱۱ دستگاه خاور و باب کت این آمادگی وجود دارد که برف روبی به صورت مکانیکی در صحن های مرکزی و پیرامونی انجام شود.

وی افزود: ضمنا هیچ گونه مشکلی در تردد زائران در صحن های مبارکه و حریم حرم‌ مطهر رضوی نداریم چراکه خادمان حضرت جهت تسهیل تردد زائران در مسیرهای تعیین شده حاضر هستند و آمادگی لازم را دارند. همچنین با توجه به وجود سایه بان های مستقر در صحن های متبرکه و عملیات نمک پاشی، هیچ مشکلی در ۲۴ ساعته آینده برای تردد زائران نخواهیم داشت.

شبان این مهم را نیز خاطرنشان کرد که از زائران و مجاوران عزیز درخواست می‌شود برای تردد در صحن‌ها، حتما در مسیرهایی که با کف پوش‌ها مهیا شده حرکت کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.