مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد :‌ فعالیت سامانه بارشی همراه با کاهش محسوس دما با هشدار سطح زرد در همه مناطق استان و شیراز از اواخر وقت سه شنبه هشتم اسفند ماه آغاز و تا صبح پنجشنبه دهم همین ماه ادامه دارد.

 بارش باران و کاهش محسوس دما در راه شیراز و استان  فارس

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت  ‌بیان کرد: ‌این سامانه علاوه بر بارش باران،در مناطق شمالی و برخی مناطق مرکزی بارش برف،‌ وزش باد، مه گرفتگی و کاهش دید به ویژه صبح پنجشنبهٰ، کاهش محسوس دما بعد از عبور سامانه بارشی به ویژه شامگاه پنجشنبه و صبح جمعه هفته جاری گزارش شده است.

وی ادامه داد: این سامانه برای سه شنبه هشتم اسفند در مناطق غربی استان فعال است و برای چهارشنبه نهم همین ماه هم در همه مناطق استان به ویژه مناطق غربی،‌ جنوبی و مرکزی در شهرستان های شیراز، فیروز آباد، فراشبند،‌کازرون،‌ کوه چنار، سروستان،‌کوار، خفر،‌ قیرو کارزین، سپیدان،‌ بیضا اقلید، رستم و نورآباد ممسنی پیش بینی شده است.

حقیقت اضافه کرد: همچنین پنجشنبه دهم اسفندماه این سامانه بارشی در مناطق شمالی استان فعال است.

لغزندگی جاده ها و کاهش دید

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد:‌ اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها، احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه و وزش باد وجود دارد و پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در آزاد راه شیراز، اصفهان، پاک سازی دهانه پل ها،‌ لایروبی کانال ها و آب راه ها،‌ عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و عایق بندی لوله های آب توصیه می شود.

هشدار سطح زرد کشاورزی

همچنین اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد کشاورزی با توجه به کاهش دما برای جلوگیری از سرما زدگی محصولات هشدار داد.

پیشتر هواشناسی فارس پنجم اسفند ماه در اطلاعیه هشدار سطح نارنجی خود نسبت به ‌فعالیت سامانه بارشی در همه مناطق استان و شیراز از بعداز ظهر شنبه پنجم اسفندماه تا دوشنبه هفتم همین ماه هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

 زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌ شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.