یونان با اعلام اینکه در عملیات نظامی دریای سرخ فقط در قالب دفاعی شرکت می‌کند، تاکید کرد که در حملات آمریکا علیه مواضع ارتش یمن شرکت نخواهد کرد.

یونان: در عملیات دریای سرخ فقط دفاعی عمل می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، یونان روز دوشنبه به صورت رسمی موافقت کرد که در عملیات ائتلاف کشورهای حاضر در دریای سرخ شرکت کند و رهبری آن را بر عهده بگیرد.

یک کمیته امنیتی به ریاست نخست وزیر کریاکاس میتسوتاکیس دستور مشارکت یک ناوچه یونانی در عملیات نظامی دریای سرخ را صادر کرده است. گفته می‌شود یونان نام عملیات خود را آسپید قرار داده است که از کلمه یونانی «سپر» الهام می گیرد.

واسیلیوس گریپاریس فرمانده نیروی دریایی یونان در این زمینه گفت: ماموریت در دریای سرخ از یک پایگاه نظامی در لاریسا در مرکز یونان به فرماندهی نیروی دریایی این کشور انجام خواهد شد.

یونان بخش عمده ای از اقتصاد خود را به تجارت دریایی وابسته است و اعلام کرده به طور فعال در عملیات دریای سرخ شرکت خواهد کرد.

دولت این کشور گفته است تنش‌های دریای سرخ بیش از ۱۲ درصد از تجارت دریایی این کشور را کاهش داده است.

نیکوس دندیاس، وزیر دفاع یونان هفته گذشته طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت که حفظ خطوط تجارت دریایی برای ادامه حیات اقتصاد یونان ضروری است.

وی ماموریت آسپید را دفاعی توصیف کرد و گفت که در حملات تحت رهبری آمریکا علیه ارتش یمن شرکت نخواهد کرد.

 ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.