شبکه خبری الجزیره از مفاد جدید آتش‌بس و مبادله اسرا در غزه خبر داد که طی آن، اسراییل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی مقابل ۴۰ اسیر صهیونیستی در غزه موافقت ضمنی کرده است.

مفاد جدید آتش بس/ ۴۰۰ فلسطینی در مقابل ۴۰ اسیر صهیونیستی در غزه

به گزارش قدس آنلاین، برخی منابع آگاه درباره قوت گرفتن توافق آتش بس در غزه خبر دادند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که اسرائیل با درج مفاد جدیدی برای توافق آتش بس و مبادله اسرا طبق نشست اخیر در پاریس موافقت کرده است.

منابع آگاه گزارش داده‌اند که مقامات صهیونیستی در جریان مذاکرات غیرمستقیم با حماس با مقامات قطری توافق آتش بس جدید را منوط به بازگشت تدریجی آوارگان فلسطینی به شمال غزه به استثنای فلسطینیان در سن قانونی خدمت سربازی کرده است.

الجزیره فاش ساخت که اسرائیل با پیشنهاد حماس درباره افزایش کمک‌های بشردوستانه و انتقال کانکس‌های پیش ساخته موقتی برای آوارگان و ورود برخی تجهیزات ساخت و ساز به غزه موافقت کرده است.

بر اساس مفاد جدید آتش بس، اسرائیل همچنین پیشنهاد جابه‌جایی نیروهای خود را در خارج از مناطق شلوغ در نوار غزه را پذیرفته است و نیز با طرح توقف گشت شناسایی هوایی به مدت ۸ ساعت در روز را نیز پذیرفته است.

از سوی دیگر، منابع آگاه الجزیره خبر دادند که تل آویو پیشنهاد آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی از جمله اسرای فلسطینی برجسته با احکام سنگین در مقابل آزادی ۴۰ اسیر صهیونیستی در غزه را پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.