نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از حمایت همه‌جانبه آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه این رژیم شد.

روسیه خواستار تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی شد

به گزارش قدس آنلاین، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار بررسی امکان اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

نبنزیا که در یک جلسه توجیهی شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می‌کرد گفت: «یادداشتی که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه بر اساس قطعنامه شماره ۲۴۱۷ شورای امنیت صادر کرد، هیچ گزینه دیگری برای شورای امنیت باقی نمی‌گذارد جز اینکه به دنبال آتش‌بس در غزه و ایجاد شرایط کار لازم برای کارگران در نوار غزه باشد. ما قصد داریم در زمینه امور بشردوستانه این کار را انجام دهیم.

وی همچنین تأکید کرد که «بر اساس مفاد قطعنامه فوق، شورای امنیت حق دارد اقدامات تنبیهی را علیه کسانی (رژیم صهیونیستی) که مانع دسترسی افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه می‌شوند، بررسی کند. ما معتقدیم زمان استفاده از این تحریم‌ها فرا رسیده است.»

این دیپلمات ارشد دولت روسیه گفت: پیش نویس قطعنامه جایگزین شورای امنیت درباره وضعیت نوار غزه که توسط ایالات متحده پیشنهاد شده است، شامل درخواست آتش بس نیست و هدف آن گسترش حفاظت بین المللی از عملیات اسرائیل در نوار غزه است. این یک راه حل جایگزین نیست، بلکه مجوز کشتن غیرنظامیان فلسطینی است، همان چیزی که ایالات متحده به دنبال آن است. ایالات متحده این مجوز را در اختیار اسرائیل قرار داده اما این بار با امضای خود در شورای امنیت سازمان ملل این کار را انجام داد.

نبنزیا با اشاره به اینکه «تمام تلاش‌های شورای امنیت برای تصویب چنین قطعنامه‌ای توسط ایالات متحده خنثی شده و تاکنون مانع تصویب سه قطعنامه در شورای امنیت شده» تاکید کرد که «تنها نیاز ضروری کنونی برای جلوگیری از گرسنگی دسته جمعی در غزه، آتش بس اضطراری و پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی بشردوستانه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.