مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل خلیج فارس استان خبر داد و گفت: سرعت ۵۵ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج‌ فارس تا ۳ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

هواشناسی استان بوشهر هشدار نارنجی دریایی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به استقرار سامانه بارشی بر روی آسمان استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با فعالیت سامانه بارشی وقوع پراکنده بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی از مواج و متلاطم بودن خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: از امروز با افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن خلیج فارس تا 11 اسفند هشدار دریایی سطح نارنجی بر روی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر صادر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر سرعت وزش باد در این شرایط را 55 کیلومتر در ساعت بر روی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر به بیش از 3 متر برسد.

شکوهی‌پور منطقه اثر هشدار دریایی سطح نارنجی را ساحل و دور از سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناورها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: سواحل خلیج فارس در استان بوشهر از  تا اواخر هفته جاری مواج و متلاطم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.