آیت‌الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی، آیت‌الله شیخ رجبعلی رضازاده، آیت‌الله سیدجعفر سیدان و آیت‌الله شیخ مهدی مروارید با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت مشارکت در انتخابات یازدهم اسفندماه تاکید کردند و نکاتی را متذکر شدند.

بیانیه مهم پنج نفر از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان پیرامون انتخابات یازدهم اسفندماه

به گزارش قدس خراسان،  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پنج نفر از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم جهت شرکت در انتخابات دعوت کردند. متن این بیانیه بدین شرح است:

بِسم اللّه الرَّحمن الرَّحیم

«إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا»

با توجه به فرارسیدن موسم انتخابات همزمان برای تعیین وکلای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نکات ذیل به آگاهی ملت شریف ایران می‌رسد:

الف) این انتخابات، تجسم حقّ یکایک مردم در وضع مقرّرات حاکمیّت و تعیین شخص حاکم در اسلام است و علاوه بر آن، مصداق تکلیف مؤمنان در تعاون بر اقامۀ حقّ و برّ و تقوا، و از اعمال صالحی است که مهلت اعاده و قضا ندارد. مردم عزیز و فداکار ما بدانند که مطالبه‌ ما از مسئولان به خصوص نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی بر جای خود باقی است. اما از آنجا که دشمنان اسلام و ایران، به تضعیف توان و همبستگی داخلی و تضعیف اقتدار خارجی کشور طمع بسته‌اند، بایستی با مشارکت در انتخابات، خیال خام بدخواهان ملّت را نقش بر آب کرد و کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه را در برابر آسیب‌ها و هجمه‌ها علیه اسلام و ایران، بیمه کرد.

ب) ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی می گذرد و کمتر انسان منصفی است که سال های قبل از انقلاب اسلامی را درک کرده باشد و امروز به رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف اذعان نکند. هموار کردن مسیر پیشرفت کشور آنچنان که ملت شریف ایران سزاوار آن هستند و برطرف کردن ضعف‌ها، نیازمند متخصصانی متعهد برای امر خطیر قانونگذاری و نظارت بر آن است. لذا جمعیت عظیم مؤمنان کشور بررسی و پرس و جو برای انتخاب اصلح را وظیفه خود بدانند.

ج) ضمن توصیۀ نامزدهای محترم و حامیان آنها به رعایت اخلاق و انصاف، امیدواریم این انتخابات را رقابتی برای خدمت و انتخاب اصلح بدانند و مراقب این حدیث منقول از حضرت ختمی‌مرتبت باشند که: هر کس جلودار امور مسلمین شود در حالی که می‌بیند در میان آنان کسی شایسته‌تر از او وجود دارد، به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است[۱].

د) از برگزیدگان مردم در پایان انتخابات، انتظار می‌رود ضمن رعایت تقوا و ملاحظه منافع عامه مردم، با استفاده از مشورت دائمی با متخصصان و گزارش مستمر و شفاف به مردم و نخبگان، به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده و در صورت عدم امکان تحقق وعده‌ها، علل و عوامل آن را صادقانه با ولی‌نعمتان خود در میان گذاشته و راه چاره بجویند.

از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم عزّت ملت ایران را که برآمده از انقلاب اسلامی به رهبری داهیانه امام راحل عظیم الشأن و حاصل ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و خادمان و خانواده‌های فداکار است، از گزند دشمنی‌ها و انحرافات، مصون و محفوظ نگاه دارد و طول عمر باعزت به رهبری عزیز و فرزانه و مزید توفیق به همه خادمات ملّت، عنایت فرماید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

مشهد مقدس، جوار حرم رضوی علیه آلاف التحیة و الثناء
۷ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی؛ برابر با ۱۶ شعبان المعظم ۱۴۴۵ هجری قمری
آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی
آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی
آیت الله رجبعلی رضازاده
آیت الله سیدجعفر سیدان
آیت الله مهدی مروارید
[۱]. مَنْ تَقَدّمَ علی المسلمین و هو یری أنَّ فیهم مَنْ هو أفضل منه، فقد خان الله و رسوله و المسلمین. الغدیر ج ۸ ص ۲۹۱

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.