منابع خبری رژیم صهیونیستی از سرپیچی تعدادی از نظامیان تیپ «گیواتی» ارتش این رژیم از خدمت در نوار غزه خبر دادند.

سرپیچی تعدادی از نظامیان تیپ «گیواتی» از خدمت در غزه

به گزارش قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی «کان» امروز پنجشنبه اعلام کرد: ۹ نفر از نظامیان گردان «تسبار» جمعی تیپ گیواتی به علت سرپیچی از دستورات اخراج و از نوار غزه بیرون کشیده شده اند.

به گفته این شبکه، خانواده های این ۹ نظامی پس از اعلام این خبر گفتند که آن ها دیگر از جنگ در غزه خسته شده اند و درخواست دیدار با مسئولان بحث مراقبت های روحی و روانی کرده اند.

رژیم اشغالگر به دنبال ارائه تصویری پیروز از خود در جنگ علیه نوار غزه است، اما واقعیت امر حکایت از آن دارد که این رژیم متحمل شکست سنگینی از مقاومت فلسطین شده و در باتلاق غزه گرفتار شده است و گواه این وضعیت نیز آمار بالای کشته و زخمی های تل آویو و افزایش شدید افسردگی و میل به خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی است.

«رونن برگمن» تحلیلگر حوزه نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» دیروز چهارشنبه طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: ارتش اسرائیل در (باتلاق) غزه فرو رفته است.

وی با اشاره به فرسایشی شدن فرایند آزادسازی اسرای صهیونیست، نوشت: اسرا از اسارت خسته اند و توده اسرائیلی ها در معرض اخبار تحریف شده و دروغ هستند.

این تحلیلگر حوزه نظامی رژیم صهیونیستی، شکست مقاومت فلسطین در عملیات نظامی را هدفی دست‌نیافتنی برشمرد و گفت: راهبرد فشار نظامی برای آزادی اسرا موفقیت آمیز نبوده است.

پیش تر نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت تاکید کرد که نظامیان صهیونیست به علت شرایط طاقت فرسایی که در جنگ علیه غزه با آن رو به رو بودند، به مراقبت های روانی نیازمند خواهند بود.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که یک نظامی رژیم اسرائیل که بتازگی از جنگ علیه غزه بازگشته بود، به دلیل فشارهای روانی ناشی از جنگ با اسلحه خود به سوی یکی از دوستانش شلیک کرد و وی را کشت.

منابع صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بودند که ۹ هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ علیه غزه خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند و یک چهارم آنها دوباره به جنگ بازنگشته‌اند.

از سوی دیگر، خودکشی نظامیان صهیونیست که دچار اختلالات روانی هستند، به یک پدیده شایع تبدیل شده و بارها رسانه های صهیونیستی از خودسوزی، به دار آویختن و شلیک گلوله به خود توسط نیروهای نظامی خبر داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.