رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: پارلمان بخش خصوصی استان در راستای طرح مطالبات و ارائه پیشنهادات بخش خصوصی استان در موضوعات مختلف اقتصادی، تدوین بسته‌ای را در دست انجام دارد که مخاطب آن نمایندگان دور دوازدهم مجلس و خاصه وکلای مردم خراسان رضوی در خانه ملت هستند.

تدوین بسته مطالبات بخش خصوصی خراسان رضوی از مجلس دوازدهم

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، محمدرضا توکلی‌زاده با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقشی که نمایندگان منتخب در اصلاح فضای کسب‌وکار و بهبود رویه‌های اقتصادی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: اتاق بازرگانی خراسان رضوی طی روزهای اخیر، به منظور ایجاد جریانی موثر در راستای طرح مطالبات مشخص و شفاف بخش خصوصی، تدوین بسته‌ای تخصصی را در دستور کار قرار داد که در آن مفاد شاخص‌ترین درخواست‌های این بخش به انضمام پیشنهادات نخبگان اقتصادی استان پیرامون این موارد جمع بندی خواهد شد. البته بسته مذکور، مقدمه‌ای بر مطالبات ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در غایت کار نیز بسته مذکور در جلسه ای با منتخبان استانمان در دور دوازدهم مجلس، در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. پیگیری برای حل این مشکلات و مسائل، طی چهارسال حضور آن‌ها در خانه ملت از سوی اتاق، تداوم خواهد داشت.

توکلی زاده تاکید کرد: انتظار ما این است که در پایان دوره دوازدهم مجلس، این مشکلات گره‌گشایی شده باشند و این معیار و محکی بر کارآمدی عملکرد نمایندگان استانمان در قبال فضای کسب و کار این خطه و کلیت اقتصاد کشور خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با ذکر این نکته که باید مطالبات آحاد و اقشار جامعه از نمایندگانشان شفاف شود، یادآور شد: قطعا افرادی که به عنوان منتخبان مردم راهی بهارستان می‌شوند، در 4 سال آینده سرنوشت کشور را از منظر تدوین قوانین و تایید اهلیت و صلاحیت وزرای دولت‌های آینده رقم خواهند زد؛ لذا وظیفه‌ای بسیار مهم بر دوش دارند و جریان مطالبه‌گری از آن‌ها نباید متوقف شود.

وی با تاکید بر ضرورت ورود افراد توانمند و متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله عرصه اقتصاد به مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: اگر انتخاب نمایندگان دوره بعدی مجلس با شناخت کافی از سوی مردم انجام شود، افرادی به این میدان وارد می‌شوند که از توان تحلیل و آینده‌نگری لازم نسبت به مسائل کشور برخوردار هستند و ساز و کارهای قانون‌گذاری را می‌شناسند، قطعا عملکرد مجلس در حوزه های مختلف خصوصا در بخش اقتصادی طی چهار سال آینده، درخشان‌تر خواهد بود.

توکلی زاده در خصوص ویژگی‌های افرادی که شایسته تصدی کرسی‌های مجلس شورای اسلامی هستند، عنوان کرد: در وهله نخست، باید علم رسیدگی به مشکلات مردم و توانایی فکری ارائه راه‌حل‌های کارآمد برای حل معضلات در این افراد وجود داشته باشد. همچنین، در حوزه اقتصادی ضروری است، افرادی به عرصه قانون‌گذاری وارد شوند که تجربه کافی به منظور درک دغدغه‌های مسائل بخش خصوصی را داشته و دردآشنای این بخش هستند. بخش خصوصی عامل ایجاد اشتغال، ثروت و روان‌سازی عملیات اقتصادی در کشور است و با پیگیری مطالبات و دغدغه‌های این بخش، مسیر توسعه اقتصادی هموار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیشاپیش از نمایندگان منتخب خراسان رضوی دعوت به عمل می‌آوریم تا در آغاز دوره جدید مجلس، با حضور در اتاق بازرگانی خراسان رضوی، ضمن بیان برنامه‌های خود برای پیگیری موضوعات اقتصادی و مباحث مرتبط با فضای کسب و کار، به دغدغه‌ها و مطالبات فعالان اقتصادی استان گوش بسپارند و پیشنهادات خُبرگان این حوزه را نیز در قالب بسته پیشنهادی مشکلات بخش خصوصی خراسان رضوی، دریافت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.