نمایندگان برخی گروه‌های سیاسی فلسطینی روز پنجشنبه پس از گذشت پنج سال از نشست مشابه قبلی در مسکو گردهم آمدند، نشستی که وزیر امور خارجه روسیه بر توقف خشونت تأکید و تصریح کرد:‌ شدت و خشونت عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری،‌ کمتر از رویه این رژیم در غزه نخواهد بود.

وزیر خارجه روسیه: خشونت اسرائیل در کرانه باختری از غزه کمتر نخواهد بود

سرگئی لاوروف علت وقفه در نشست‌های مسکو با موضوع فلسطین را همه‌گیری کرونا عنوان کرد و در ادامه با ترسیم وضعیت کنونی مناقشه خاورمیانه گفت:‌ وضعیت غزه متأثر از تلاش‌های آمریکا برای انحصار تلاش‌ها برای میانجی‌گری بین طرفین این مناقشه است.

باعث و بانی وضعیت کنونی، آمریکا است
وی گفت: نوار غزه تحت تاثیر موجی از خشونت بی سابقه قرار گرفته است، این موضوع، نتیجه یک رکود طولانی در روند حل و فصل مسائل خاورمیانه است که باعث و بانی آن آمریکا است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده با اتخاذ سیاست انحصاری برای تلاش‌ها برای حل و فصل مسائل خاورمیانه، امکان ایفای نقش دیگر میانجی‌گران بین‌المللی شامل روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل را سلب کرده است.
وی ادامه داد: آمریکا به منافع کشورهای منطقه که سال هاست مخدوش شده و تأمین نشده است، توجهی نمی کند.

ابعاد فاجعه انسانی در حال گسترش است
لاوروف در ادامه با بیان اینکه حوادث تلخ ماه های اخیر در فلسطین، جان ۳۰ هزار نفر را گرفته است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق جانباختگان، غیرنظامی هستند که بسیاری از آنها زن و کودک هستند؛ تعداد مجروحان از ۷۰ هزار نفر فراتر رفته است که بیشتر آنها نیز زن و کودک بودند. ابعاد فاجعه انسانی در حال گسترش است.

۷۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در آستانه قحطی هستند
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به گزارش هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه در غزه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: اعداد، مایوس کننده هستند، حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲.۴ میلیون نفری غزه در آستانه قحطی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.