معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی با ایران گفت: مسکو و تهران همچنان به مذاکره درباره سوآپ (مبادله) نفت و گاز ادامه می دهند و این موضوع همچنان در دستور کار است.

معاون نخست‌وزیر روسیه: مذاکره با ایران برای سوآپ نفت و گاز ادامه دارد

الکساندر نواک پنجشنبه در بازگشت از سفر خود به تهران به خبرنگاران افزود: این موضوع در حال بحث است چرا که تحقق آن علاوه بر موافقت کشورهای طرف قرارداد، به مسائل لجستیکی، حمل و نقل و ... نیز مرتبط است.
وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت روسی گازپروم و وزارت نفت ایران در این زمینه امضا شده است.

الکساندر نواک (معاون نخست وزیر روسیه) و ایگور لویتین (دستیار رئیس‌جمهوری روسیه) در سفر به تهران، ۹ اسفند ۱۴۰۲

معاون نخست‌وزیر روسیه اظهار داشت: شرکت های روسی همچنان علاقه مند به مشارکت در پروژه های نفت و گاز ایران هستند، این موضوع در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: طرفین همچنین به مذاکره در مورد امکان ایجاد یک پلت‌فرم الکترونیکی مشترک برای تجارت گاز ادامه می‌دهند.
نواک اظهار داشت:‌در نشست روز چهارشنبه کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و ایران نیز در این باره بحث شد.
وی یادآور شد: این پلت‌فرم الکترونیکی مدت زیادی است که در سن‌پترزبورگ فعال است و متخصصان ایرانی پیش از این با حضور در این شهر با چگونگی فعالیت آن آشنا شده‌اند.
معاون نخست وزیر روسیه گفت:‌ همکاران ما در حال بررسی ایجاد پلت‌فرم الکترونیکی مشترک برای تجارت گاز ایران و روسیه هستند و به طور کلی، ما چشم اندازهایی را در این راستا می بینیم.

هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه روز چهارشنبه نهم اسفندماه ۱۴۰۲ به ریاست جواد اوجی وزیر نفت ایران و نواک معاون نخست‌وزیر روسیه در تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.