رییس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت : تعدادی از عاملان تخلفات انتخاباتی در اطراف شعب اخذ رأی این استان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری تعدادی از عاملان تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : مصادیقی از خرید و فروش رای در برخی شعب گزارش شده است و تعدادی در این زمینه دستگیر شده اند که در حال ارجاع به شعبه اختصاصی جرایم انتخاباتی هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در اطراف برخی شعب اخذ رای تجمعاتی از سوی هواداران داوطلبان صورت گرفته که با همکاری عوامل انتظامی متفرق و نظم در این شعبات برقرار شده است.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه با تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان نظارت دارند.

حجت الاسلام مفید با بیان اینکه یکی از ترفندهای دشمن ایجاد شائبه و شایعه در جامعه است افزود: افراد بدانند هرگونه شایعه سازی و اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد حتی اگر ندانسته باشد، بازی در پازل دشمن به حساب آمده و باید مراقب بود.

وی یادآور شد: مردم هوشیار باشند و به شایعه‌ها اعتماد نکنند و خود نیز عامل بازنشر شایعات نباشند و هرجا جرم یا تخلفی صورت می‌گیرد موارد را در محل شعب اخذ رأی به ناظران اطلاع دهند.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان تاکید کرد: به کسانی که به هر طریقی سعی دارند در روند برگزاری سالم انتخابات خللی ایجاد کرده و به این طریق در اعتماد عمومی خدشه وارد سازند، برخورد قانونی لازم خواهد شد.

وی با بیان ممنوعیت تصویربرداری از برگه‌های رای ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس قانون، رای دادن به صورت مخفی است برای اینکه هیچگونه شائبه‌ای به وجود نیاید عوامل اجرایی موظف هستند از تصویربرداری ممانعت به عمل آورند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.