روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با قدس درباره چالش‌ها و مسائل مرتبط با حکمرانی پارلمانی در کشور و مهم‌ترین اقداماتی که مجلس آینده باید در دستور کار داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه مجلس فعلی چندان به حوزه تولید و صنعت نپرداخته است.

نماینده مردم تهران در مصاحبه با قدس تأکید کرد؛ مجلس آینده مجلس تولیدگرا باشد

به گزارش قدس آنلاین، ایزدخواه گفت: گرچه برنامه هفتم در قالب یک فصل برخی موارد را در رابطه با صنعت مطرح کرده است، اما در مجموع رویکرد مجلس به سمت حل مسائل اقتصاد کلان همچون مالیات‌ها، یارانه و رفع کسری بودجه پیش رفت. مجلس دوازدهم بایستی رویکرد خود را بر تولید بگذارد و تمرکز خود را صرفاً بر محیط کسب و کار و اقتصاد کلان قرار ندهد. امروزه تولید در محاق بوده و زیر بار سیاست‌های بی‌قواره در حال له شدن است. این درحالی است که رهبری بارها بر تولید اصرار داشته‌اند و بیش از ۱۰ سال است خطاب به مسئولان می‌گویند موضوع تولید در اولویت نخست کشور قرار بگیرد. هر مسئله‌ای که درصدد حل آن در مجلس هستیم، بایستی رابطه‌اش با امر تولید به معنای عام و در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدمات، صنعت و... تعیین شود. 

ایزدخواه بیان کرد: ضرورت دارد دست‌های تولید کننده را باز بگذاریم و موانع پیش روی تولید را برداریم. یکی از این موانع، امضاهای طلایی است که تولیدکنندگان را بیچاره کرده است. همچنین مقررات ضد و نقیض نیز دائماً تولیدکننده را به در و دیوار می‌کوبد و حتی گاهی اوقات نگاه‌های بسته موجب بروز رفتارهای تهدیدآمیز نسبت به تولید می‌شود. از سوی دیگر، بحث صادرات و حضور در بازارهای جهانی اهمیت دارد و در حال حاضر نقش آن به دلیل مسائل ارزی و منابع کشور به مراتب حیاتی است.

نماینده مردم تهران گفت: باید به آزادسازی منابع به نفع تولید، آمایش سرزمین، توسعه متوازن بین رشته‌های تولید در سطح کشور و نیز موضوع زنجیره‌های تولید توجه مضاعف صورت بگیرد. از سوی دیگر، حوزه‌های مغفول مانده همچون دریا، انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و معادن که کمتر به آن پرداخته شده، باید برای احیای منابع کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید مدنظر قرار بگیرد. مسائل حوزه تولید آنچنان زیاد است که حتی به اندازه چهار سال می‌توان وقت مجلس را برای رفع آن متمرکز کرد. بنابراین ضرورت دارد مجلس آینده، مجلسی تولیدگرا باشد، البته برای تحقق این موضوع مسئله‌پژوهی انجام شده و نقشه راه و پیشنهادها نیز موجود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.