معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اولین بار میزان اشتغال صنعتی کشور به عدد ۸ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر رسیده که این امر در تاریخ اشتغالزایی صنعتی بی سابقه بوده است.

معاون وزیر صمت: میزان اشتغال صنعتی کشور به ۸ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی برادران اظهار داشت: مجلس در حوزه اقتصاد بسیار اثر گذار است، چه در حوزه ثبات بخشی در اقتصاد و چه در حوزه تولید ملی، لذا صنعت گران نمایندگانی که خودشان به تولید ملی باور داشته باشند را انتخاب کردند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایندگان مجلس در استان ها نسبت به تعطیلی واحدهای صنعتی که دولت سیزدهم به دنبال احیای آنها رفته توجهی داشته باشند تا با راه اندازی این مراکز صنعتی ، بخش صنعت و کارگران کارخانجات بتوانند فعالیت های خود را برای تولید بیشتر ادامه دهند .

برادران گفت : جامعه صنعتی به انتخابات مجلس شورای اسلامی حساس است و از این رو در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت حداکثری داشتند. حتی با هماهنگی با وزارت کشور برای حضور مدیران و کارگران صنعت در پروسه انتخابات تسهیلاتی صورت گرفته که صنعتی ها در عین مشغول بودن بتوانند در انتخابات بعنوان مزد انتخاباتی شرکت کنند .

وی افزود: بخش صنعت از حوزه تقنینی کشور و نمایندگان جدید با رای خود حمایت کردند. امید داریم مجلسی کارا تر و حامی صنعت تشکیل شود تا اهداف ایجاد اشتغال برای نسل جوان را شاهد باشیم .

معاون وزیر صمت گفت : جامعه صنعتی داخلی در کشور سرمایه گذاری کرده و بیشترین حساسیت دارد برای امنیت سرمایه ، آینده صنعت کشور دارد و صنعتگران توقع دارند نمایندگان مجلس با قوانین حمایتی خود از صنعت این امنیت را بیش از گذشته تامین کنند. اگر اشتغال مردم تامین بشود قطعا زندگی نسل جوان بسوی بهبودی پیش خواهد رفت .

برادران درباره وضعیت بخش صنعت ومعدن در استان تهران خاطر نشان کرد: در کشور بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی داریم که فعال هستند و در حوزه استان تهران نیز مجموعه های صنعتی و اصناف بزرگی وجود دارند و آنها نیز از ترکیب جدید مجلس توقع دارند برای حمایت صنعت با آنان همسو شوند .

وی گفت : صنعتگران فارغ از دسته بندی سیاسی در این دوره از انتخابات مجلس به افرادی رای دادند که صاحب نظر در بودجه، قوانین صنعت و اقتصاد بودند .

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در استان تهران مشکلاتی در حوزه صنعت وجوددارد که باید حل شود بیان کرد: ما نیازمند اصلاحات صنعتی هستیم و در استان تهران مشکلاتی داریم که احساس می‌شود در حاشیه تهران تقریبا موضوعات باتلاش صنعتکاران و حمایت دولت حل شده و از طرفی موضوع تعطیلی واحدهای تولیدی که طی سال‌های گذشته به سمت احیا رفته به عنوان هدف آینده دولت دنبال شده است.

برادران دولت توضیح داد : در شعاع ۱۳۵ کیلومتری شهر مصوبه ای وجود دارد که به لکه های صنعتی اجازه فعالیت می دهد، اما خیلی از واحدهای صنعتی ما در این لکه های صنعتی مشکلاتی دارند که برای حل آن نیازمند به عزم جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان تهران هست.

معاون وزیر صمت گفت: امید است نمایندگان فعالیت‌ خود را به گونه ای دنبال کنند که در شهرستان های کوچک هم نماینده فعال داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات این واحدها را حل کنیم که با رفع کمبودها و همراهی مسئولین محلی احیای واحدهای صنعتی باشیم.

استان تهران دارای شهرک های صنعتی فراوانی از جمله شهرک های صنعتی شمس آباد رد فشافویه جنوب ری ، شهرک صنعتی عباس آباد در پاکدشت و تعدادی دیگر در شهرستانهای مختلف استان تهران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.