رئیس سازمان اورژانس کشور نسبت به افزایش حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری در کشور هشدار داد و گفت که از ابتدای اسفند تا صبح امروز، پنج نفر در کشور به دلیل انفجار موادمحترقه جان خود را از دست داده و ۹۱ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

هشدار اورژانس نسبت به افزایش مرگ‌ها و آسیب‌های مرتبط با چهارشنبه‌سوری/ ۵کشته و ۹۶ مصدوم در کشور

به گزارش قدس آنلاین جعفر میعادفر، با اشاره به نزدیک شدن به ایام چهارشنبه‌سوری گفت: متاسفانه همه‌ساله در این ایام شاهد وقوع حوادث مختلفی هستیم که عمدتا ناشی از انفجار موادمحترقه و حریق است. در همین راستا نیز تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی کشور تمهیداتی را در این خصوص اتخاذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری، آگاهی بخشی و همراه‌سازی مردم است، گفت: خانواده‌ها نیز سهم زیادی در کاهش حوادث و خسارات جانی و مالی ناشی از چهارشنبه‌سوری بر عهده دارند. از این رو از آنان می‌خواهم که با فرزندان خود همراه بوده و نسبت به اقدامات آنان بی‌تفاوت نباشند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه جوانان و نوجوانان بیشترین قربانیان و آسیب‌دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری هستند، گفت: آمارهای مرکز e.o.c سازمان اورژانس کشور نشان می‌دهد که از ابتدای اسفند ماه تا صبح امروز، ۱۱ اسفند، در مجموعا ۹۶ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری که عمدتا ناشی از انفجار موادمحترقه است، مصدوم شده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایشی ۵۷ درصدی داشته است.

میعادفر با بیان اینکه پنج نفر نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آمار فوتی‌ها از افزایش ۱۰۰ درصدی موارد فوتی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال حکایت داشته و نگران کننده است. از این میان یک فوتی مربوط به تهران و چهار نفر نیز مربوط به استان آذربایجان غربی بوده است.

وی ادامه داد:‌۴۱ مورد از مصدومان دچار سوختگی شدند، ۳۱ مورد با آسیب جدی به چشم مواجه شده و ۱۵ مورد نیز دچار قطع عضو شدند که موضوعی نگران کننده است. ما در آمار قطع عضو، اسیب به چشم و سوختگی به ترتیب رشد سه برابری، ۶۷ درصدی و ۴۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد هستیم که نگران کننده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره استان‌های دارای بیشترین آسیب‌دیده در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از ابتدای اسفند تاکنون نیز گفت: استان آذربایجان غربی با ۱۳ مورد مصدوم و چهار مورد فوتی در راس قرار دارد. پس از آن آذربایجان شرقی با ۱۶ مورد مصدوم، تهران و با ۱۴ مورد مصدوم و یک مورد فوتی، اصفهان با ۱۵ مورد مصدوم و کردستان با هفت مورد مصدوم قرار دارد.

میعادفر افزود:‌استان‌های فارس، همدان، مازندران، ایلام و البرز و ...  نیز هرکدام با یک مورد مصدوم در میان استان‌های دارای کمترین مورد آسیب‌دیده قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.