مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان در نیمه شعبان امسال به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید و تلاش می‌کنیم که سال آینده این ظرفیت را بیشتر کنیم.

ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان به ۵۰۰ هزار بشکه رسید

به گزارش قدس آنلاین، حکیم قیم امروز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت پالایش نفت آبادان و در راس آن پالایشگاه آبادان که در سال‌های قبل به عنوان یک موزه و پالایشگاه ضررده معرفی شده بود، در دولت سیزدهم با هدف گذاری‌های انجام شده به یک پالایشگاه سود ده تبدیل شد و مسیر پیشرفت را در پیش گرفت.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی تصمیم گرفتیم که حداکثر تصفیه در این پالایشگاه بر روی نفت خام انجام شود و خدمات بیشتری را به هموطنان عزیزمان عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان بیان کرد: در همین راستا با راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه آبادان در سال گذشته ظرفیت پالایشگاه از ۳۷۰ به ۴۵۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده بود و ما در مراسم افتتاحیه فاز دو که در ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد به ریاست جمهور قول دادیم که تا پایان سال ۱۴۰۲ این ظرفیت را به ۵۰۰ هزار بشکه برسانیم.

قیم با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه شعبان امسال توانستیم این ظرفیت را محقق کنیم و اکنون نیز تثبیت شده است، افزود: برنامه ریزی شده که بر اساس بودجه ۱۴۰۳ سال آینده ظرفیتی بالای ۵۰۰ هزار بشکه در روز را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با سیاست گذاری‌هایی انجام شده و به پشتوانه رئیس پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و وزیر نفت، سال آینده را سال پتروپالایشگاهی شدن پالایشگاه آبادان نام‌گذاری کنیم و تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم ظرفیت ۶۳۰ هزار بشکه‌ای که قول داده بودیم را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان افزود: در همین زمینه افزایش تولید بنزین را داشتیم و همان طوری که هفته گذشته وزیر نفت اعلام کرد توانستیم بخشی از ناترازی‌های انرژی را در بخش تولید بنزین و نفت گاز یا همان گازوئیل رفع کنیم و خوشحالیم که توانستیم پالایشگاه آبادان را مانند گذشته در راس پالایشگاهای کشور قرار دهیم.

قیم یادآور شد: در حال حاضر در بحث توان حداکثری تولید بنزین رکورد ۲۵ میلیون لیتر بنزین را داشته‌ایم اما به طور متوسط در سال ۱۴۰۲ بالای ۱۵ میلیون لیتر بنزین تولید کردیم.

وی با اشاره به توافق پالایشگاه آبادان با دانشگاه تهران بیان کرد: بدون شک هر مرکز دانشگاهی که در این منطقه افتتاح مشود می‌تواند پیامدهای خوبی را برای شهر داشته باشد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: به عنوان یک نمونه همکاری خوب توانستیم با دانشکده نفت آبادان که یکی از قوی‌ترین مراکز فنی نفتی محسوب می‌شود همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

قیم بیان کرد: حضور دانشگاه تهران به عنوان یک برند بین الملی و یکی از اولین‌های کشور می‌تواند غنای آموزشی منطقه را افزایش دهد و پالایشگاه آبادان هم برای افزایش زمینه‌های فنی، آموزشی و علمی منطقه با دانشگاه تهران همکاری‌هایی را در زمینه های مختلف شروع کرده است.

وی اعلام کرد: این همکاری علاوه بر مواردی در زمینه‌های نفت و گاز در سایر مسائل علمی هم بوده و در زمینه‌های زیست محیطی، هنرهای زیبا، معماری شهری و بسیاری از رشته‌های تعاملاتی شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم با این همکاری یکی دیگر از اولین‌های منطقه را رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.