با اعلام نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، تکلیف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس مشخص شد و منتخبان مردم در این دوره و همچنین نامزدهایی که به دور دوم راه یافتند معرفی شدند.

منتخبین فارس در مجلس دوازدهم را بیشتر بشناسیم

به گزارش قدس آنلاین،  در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای به مجلس راه یافتند.

همچنین در این حوزه انتخابیه علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

روح‌الله نجابت (اصولگرا) در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۲۲ هزار و ۸۰۷ رای به عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و به عنوان جوان ترین (متولد ۱۳۶۸) نماینده مجلس یازدهم انتخاب شد.

جعفر قادری (اصولگرا) دیگر منتخب مردم شیراز در انتخابات مجلس دوازدهم سابقه سه دوره نمایندگی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مجالس هشتم، نهم و یازدهم را دارد.

وی، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز هست و از آذرماه ۱۳۸۴ تا اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ شهردار شیراز بود.

علیرضا پاک‌فطرت (اصولگرا) دیگر نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است که در این دوره با کسب ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای به مرحله دوم این انتخابات راه یافت.

شهردار شیراز و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با کسب ۱۹۳ هزار و ۷۹۰ رای از جمله سوابق پاک فطرت است.

ابراهیم عزیزی (اصولگرا) دیگر نامزد انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است که به دور دوم راه یافت.

وی در این دوره انتخابات مجلس ۵۲ هزار و ۷۷۱ رای کسب کرد و در دوره یازدهم نیز با ۱۱۴ هزار و ۳۲۹ رای به عنوان منتخب چهارم مردم شیراز و زرقان به مجلس راه یافت.

از جمله سوابق ابراهیم عزیزی می توان به فرماندار شیراز، استاندار هرمزگان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیراز اشاره کرد.

سید اسماعیل حسینی (اصولگرا) سومین نامزد انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است که با ۴۹ هزار و ۱۱ رای به دور دوم این انتخابات راه یافت.

از جمله سوابق وی می توان به عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز، معاون پژوهشی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز، عضو شورای پژوهشی دانشگاه شیراز و موسس و رییس مرکز نوآوری و تخصصی علوم مهندسی دانشگاه شیراز اشاره کرد.

رحمت الله مرزوقی (اصولگرا)، دیگر نامزد انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است.

وی که استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز است توانست با کسب ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای به دور دوم انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه راه یابد.

حوزه انتخابیه آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان:
رحیم زارع (اصولگرا) نماینده دوره‌های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم نیز با کسب ۲۲ هزار و ۵۷۰ رای از این حوزه انتخابیه به مجلس راه یافت.

از جمله سوابق وی می توان به عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی و سه دوره متوالی نمایندگی مجلس در دوره نهم، دهم و یازدهم اشاره کرد.

حوزه انتخابیه اقلید:
مسلم صالحی (اصولگرا) نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز موفق شد با کسب ۱۴ هزار و ۲۳۳ رای به عنوان منتخب مردم این شهرستان رای مجلس شود.

ریاست دانشگاه آزاد اقلید از جمله سوابق اجرایی این نماینده مجلس است.

حوزه انتخابیه لامرد و مُهر:
سید موسوی موسوی (اصولگرا) نماینده دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات انتخابات ۱۱ اسفند نیز توانست با کسب ۲۵ هزار و ۱۶۷ رای به مجلس راه یابد.

وی پزشک و دارای مدرک دکتری متخصص جراحی عمومی است و سابقه تدریس در دانشگاه را نیز دارد.

حوزه انتخابیه نی‌ریز، استهبان و بختگان:
فرهاد طهماسبی (اصولگرا) نماینده مردم شهرستان های نی‌ریز، استهبان و بختگان در دوره یازدهم مجلس بود که در دوره دوازدهم نیز توانست با ۳۳ هزار و ۵۱۵ رای برای بار دوم راهی مجلس شود.

ریاست دادگستری نی‌ریز، ریاست دادگستری ارسنجان، معاون قضایی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز، سرپرست دادگاه‌های ویژه خانواده شیراز و مستشار دادگاه‌های تجدید نظر استان فارس از جمله سوابق این نماینده مجلس است.

حوزه انتخابیه فسا:
حسن علی محمدی (اصولگرا) توانست با ۱۴ هزار و ۷۳۶ رای به عنوان منتخب مردم شهرستان فسا در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیروز رقابت ها شود.
محمدی سابقه ریاست شورای اسلامی شهر فسا در سال ۱۳۹۶ را در کارنامه خود دارد.

حوزه انتخابیه جهرم و خفر:
محمدرضا رضایی کوچی (اصولگرا) دانش‌آموخته رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که پیش از ورود به مجلس و از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ شهردار جهرم بود.

وی تجربه چهار دوره متوالی نمایندگی مجالس هشتم، نهم، دهم و یازدهم را دارد و در دوره دوازدهم نیز موفق شد با کسب ۵۴ هزار و ۵۳۵ رای و برای مرتبه پنجم به عنوان نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر وارد مجلس شود.

حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت:
محمد جواد عسکری (اصولگرا) دیگر نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که توانست با کسب ۴۲ هزار و ۱۰ رای به عنوان منتخب مردم شهرستان های داراب و زرین دشت راهی مجلس شورای اسلامی شود.

وی سابقه نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه در دوره یازدهم را نیز دارد و در این دوره ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس را نیز بر عهده داشت.

از جمله سوابق عسکری می توان به مدیر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز، فرماندار آباده، فرماندار ارسنجان و معاون آموزشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب اشاره کرد.

حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه:
غلامرضا توکل شوریجه (اصولگرا) منتخب مردم این حوزه انتخابیه است که با ۲۰ هزار و ۵۲۶ رای به مجلس دوازدهم راه یافت.

از جمله سوابق غلامرضا توکل می‌توان به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان‌های سروستان، نی‌ریز، جهرم و کازرون اشاره کرد.

حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین:
محمد مهدی فروردین (اصولگرا) دیگر منتخبین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان فارس و حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین است که موفق شد ۳۶ هزار و ۶۶۴ رای را به خود اختصاص دهد.

وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۲۹ هزار و ۶۶۱ رای از حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین به مجلس راه یافت و ریاست فراکسیون ورزش و جوانان مجلس را نیز بر عهده داشت.

فروردین، علاوه بر فعالیت در عرصه سیاسی، سابقه مربی گری فوتبال را نیز دارد.

حوزه انتخابیه لارستان، اوز، خنج، گراش و جویم:
در این حوزه انتخابیه نیز علاءالدین بروجردی (اصولگرا) توانست با کسب ۳۹ هزار و ۹۲۴ رای به عنوان منتخب مردم راهی مجلس شود.

بروجردی زاده متولد شهر لار در استان فارس و یکی از دو نماینده حوزه انتخابیه بروجرد در مجالس‌ ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم بود.

وی همچنین در دوره هفتم، هشتم، نهم و دو سال اول مجلس دهم ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را بر عهده داشت.

حوزه انتخابیه کازرون و کوه چنار:
در این حوزه انتخابیه نیز غلامرضا دهقان ناصرآبادی (مستقل) با ۳۸ هزار و ۶۱۳ رای توانست به عنوان منتخب مردم این حوزه راهی مجلس شورای اسلامی شود.

از جمله سوابق وی می توان به بازرس ویژه قضایی سازمان بازرسی کل کشور، نماینده مردم کازرون در مجلس هشتم، قاضی دادسرای نظامی استان بوشهر و مدیر دفتر قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح بوشهر اشاره کرد.

حوزه انتخابیه ممسنی و رستم:
در این حوزه انتخابیه نیز امید نصیبی (اصولگرا) با کسب ۳۷ هزار و ۲۱۱ رای به عنوان منتخب مردم وارد مجلس شورای اسلامی شد.

از جمله سوابق وی می توان به فرمانده سپاه شهرستان‌های فراشبند، نورآباد ممسنی و مرودشت اشاره کرد.

حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا:
در این حوزه انتخابیه نیز اردوان اکبرپور (اصولگرا) با ۱۴ هزار و ۴۶۸ رای توانست به عنوان منتخب مردم راهی مجلس دوازدهم شود.

وی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شیراز در رشته برق است و علاوه بر تدریس در دانشگاه، سوابقی همچون معاون پژوهشی کارخانجات مخابراتی ایران، ناظر عالیه شهرداری شیراز، عضو کمیسیون تاسیسات شهرداری شیراز و ناظر عالیه سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در کارنامه خود دارد.


حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد:
انتخابات در حوزه این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است.

در دور نخست اسفندیار عبدالهی (اصولگرا) ۱۸ هزار و ۵۹۸ رای و سیرویس سجادیان (اصولگرا) ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای را از آن خود کردند.

اسفندیار عبدالهی دارای سابقه فعالیت در سپاه فجر استان فارس است.

از جمله سوابق سیروس سجادیان هم می توان به فرمانده انتظامی فارس، جانشین مرکز مطالعات راهبردی فرماندهی کل انتظامی کشور، معاون اطلاعات مرزبانی فرماندهی انتظامی کشور و رئیس شورا علمی پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی ناجا اشاره کرد.


 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.