جنگ بدر در صدر اسلام و پیروزی کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل در جنگ معروف اکتبر 1973 میلادی در رمضان به وقوع پیوست، سخنان ابوحمزه هم هشداری به اقدامات جنگ طلبانه نتانیاهو است چراکه قدرت مسلمانان در این ماه در مبارزه با اسرائیل شدت خواهد یافت.

رمضان طوفانی / تحلیلگران معتقدند در صورت شکست مذاکرات آتش‌بس، روزهای سختی در انتظار اشغالگران صهیونیست است

«ماه رمضان، بسیج جهانی در همه عرصه‌ها خواهد بود. ما، رمضان را تبدیل به ماه وحشت و نگرانی اسرائیلی‌ها خواهیم کرد. به ملتمان در کرانه باختری و قدس‌اشغالی می‌گویم که با هر چه دارید به دشمن حمله کنید و اقدامات علیه نیروهای اشغالگر را تشدید کنند.» این اظهارات شامگاه یکشنبه بر زبان ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) خطاب به صهیونیست‌ها جاری شد. سخنان تهدیدآمیز اخیر آن هم تنها یک هفته مانده به آغاز ماه مبارک رمضان، از برنامه ویژه مقاومت برای مقابله با اشغالگران در صورت شکست مذاکرات آتش بس حکایت دارد.

همزمان با ورود جنگ غزه به ششمین ماه خود و همچنین نقشه شوم و خطرناک کابینه بنیامین نتانیاهو برای محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی، نشانه‌های بسیاری اثبات می کند که ماه رمضان تهدید و خطری جدی از سوی کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ متوجه رژیم صهیونیستی خواهد کرد. کارشناسان، اظهارات ابوحمزه را نوعی فراخوان و در چارچوب آماده‌سازی مقاومت برای «طوفان رمضان» ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنند که همه گروه‌های مقاومت فلسطین برای اقدامی بزرگ آماده می‌شوند.

رمضان طوفانی / تحلیلگران معتقدند در صورت شکست مذاکرات آتش بس، روزهای سختی در انتظار اشغالگران صهیونیست است

پیامی به مردم فلسطین

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران، طی گفت و گو با قدس با اشاره به اینکه سخنان ابوحمزه، سخنگوی جهاد اسلامی، نشان از اقتدار و ایستادگی مقاومت است، گفت: امروز با گذشت بیش از  یکصدوچهل‌ونه روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی ما شاهد افزایش قدرت مقاومت در غزه هستیم بطوریکه سخنان اخیر به مردم غزه و سرتاسر فلسطین برای مبارزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی روحیه می دهد و از سوی دیگر دست مقاومت در مذاکرات پر است.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و یادآوری برخی از رویدادهای مهم جهان اسلام در چهارده قرن اخیر، افزود: در این ماه جنگ بدر صورت گرفته و در دهه های اخیر پیروزی کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل در جنگ معروف اکتبر 1973 میلادی در رمضان به وقوع پیوست، سخنان ابوحمزه هم هشداری به اقدامات جنگ طلبانه نتانیاهو است چراکه قدرت مسلمانان در این ماه در مبارزه با اسرائیل شدت خواهد یافت.

او تصریح کرد: کشورهای اسلامی بر مبنای فتوای امام خمینی جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نام گذاری کردند و این روز ملت های بیدار اسلامی بصورت خود جوش در خیابان ها حضور می یابند و بر ضد اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین راهپیمایی انجام می دهند. البته امسال شرایط نسبت به سال های اخیر به دلیل عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده بطوریکه هر روز برای جهان اسلام روز قدس و آزاد سازی فلسطین می باشد.

امتداد مسیر طوفان الاقصی

  نماینده جنبش حماس در ایران به مسئله مذاکراتی که در طی روز های آینده در مصر با حضور نمایندگان مقاومت برگزار خواهد شد پرداخت و در این زمینه معتقداست: امروز دشمن در عرصه میدانی هیچ دست آوردی نداشته است. مقامات صهیونیستی برای آرام کردن فضای داخلی خود در سرزمین های اشغالی به سراغ مذاکره با مقاومت روی آورده اند و این نشانه دست برتر مقاومت در میدان است. باید مقاومت هوشیار باشد  به سخنان دشمن اعتماد نداشته باشد چراکه حادثه خیابان الرشید در روز پنجشنبه گویای دشمنی هزار رنگ و حیله گر در برابر مردم غزه است.

قدومی با اشاره به مطرح شدن موضوع طوفان رمضانی و شباهت آن با عملیات هفت اکتبر در برابر اسرائیل، گفت: این طوفان (رمضان) در راستای طوفان الاقصی خواهد بود تا مردم غزه پس از گذشت پنج ماه و شهادت بیش از 30هزار نفر به خواسته های خود برسند.

رمضان طوفانی / تحلیلگران معتقدند در صورت شکست مذاکرات آتش بس، روزهای سختی در انتظار اشغالگران صهیونیست است

نقطه ای برای خروش

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه نیز در تحلیل خود پیرامون تحولات اخیر با بیان اینکه سخنان ابوحمزه توانسته وحشت و ترسی در میان ساکنین سرزمین های اشغالی ایجاد کند، گفت: آغاز ماه رمضان می تواند نقطه خروش جدیدی در دیگر مناطق اشغالی فلسطین باشد بطوریکه تمام تلاش مقامات صهیونیستی بر این موضوع متمرکز است که تا پیش از آغاز ماه مبارک و شکل گیری جوشش نوین در جهان اسلام بر علیه جنایات این رژیم اقداماتی در راستای آتش بس فوری در غزه انجام دهند تا بتواند از انتقام مقاومت فلسطین رهایی یابد.

صدرالحسینی به موضوع تعبیری که از سخنان ابوحمزه توسط رسانه های منطقه صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: به عقیده تحلیگران سخنان ابوحمزه در چارچوب آماده‌سازی مقاومت فلسطین برای «طوفان رمضان» بود و نشان می‌دهد که همه گروه‌های مقاومت فلسطین برای این طوفان بزرگ آماده می‌شوند. در واقع می توان گفت موضوع طوفان رمضان در امتداد طوفان الاقصی به وجود خواهد آمد و این می تواند ضربات بزرگی به رژیم صهیونیستی در زمان و مکان نامعلوم و خارج از تصور مقامات تل آویو شکل دهد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا پیرامون موضوعات مطرح شده درباره آتش بس در غزه هم اظهار داشت: تمامی موضوعاتی که در رابطه با این مسئله در طی هفته های گذشته بیان شده نوعی طراحی از پیش تعیین شده مقامات آمریکایی برای به حاشیه رفتن جنایات رژیم صهیونیستی در طی پنج ماه گذشته که به  شهادت بیش از 30هزار کودک و زن بی گناه منجر شده صورت می گیرد. وی تصریح کرد: در این ایام بیش از شش طرح مختلف آتش بس در قالب عملیات روانی و جریان سازی رسانه ای غربی مطرح شده ولی در هیچ یک از آنها شروط مقاومت لحاظ نشده. در واقع بیان هر مسئله در راستای آتش بس در غزه بدون توجه به مطالبات مقاومت نوعی توهمی است که مقامات آمریکایی و حامیان اروپایی و برخی از کشورهای عربی همسو با سیاست های رژیم صهیونیستی برای به دست گرفتن فضای رسانه ای جهان در نظر گرفته اند؛ این رفتار در راستای سناریو سازی جدید غرب بر علیه مقاومت می باشد.

او  با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ یک از شروط عادلانه مقاومت در آتش بس در نظر گرفته نشده، افزود: در طی هفته های اخیری که مقامات غربی و عربی در منطقه از موضوع آتش بس در نوار غزه سخن می گفتند، همزمان  رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده آمریکا و ناتو به حملات گسترده خود در این شهر (غزه) ادامه داده است. امروز مردم غزه به خصوص کودکان و زنان بی گناه در شرایط سخت زندگی و گرسنگی روز های خود را سپری می کنند و هر روز بخاطر بمباران های رژمی صهیونیستی به شهادت می رسند، هیمن امر منجر شده مقاومت فلسطین برای مقابله با این جنایات از تمام امکانات مادی و معنوی خود در مسئله مذاکرات بهره و استفاده کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.