معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میزبانی شایسته از زائران حضرت رضا (ع) در ایام نوروز امسال که به صورت کامل در ماه مبارک رمضان قرار گرفته در اولویت است و از همه ظرفیتها و توان استفاده می‌شود.

میزبانی شایسته از زائران نوروزی در اولویت است

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد روز یکشنبه در جلسه ترسیم نقشه راه و تبیین خدمات فرهنگی زائر از مبدأ تا مبدأ در نوروز سال ۱۴۰۳ افزود: یکی از اولویت‌های مهم خدمات‌رسانی به زائرین حضرت رضا «ع» مربوط به خدمات فرهنگی است که در واقع ترجمان جریان خدمت و میزبانی زائرین حضرت در سایر عرصه‌ها است.

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو و سفر زائران حضرت رضا «ع» به مشهد، از آبان‌ماه برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را شروع کردیم که از ۱۵ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه میزبان خدمت‌رسانی زائرین حضرت رضا «ع» باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عرصه‌های مختلف خدماتی از جمله اقامت، حمل ونقل، بهداشت و درمان، ایمنی جاده‌ها و سایر عناوینی که در حوزه شبکه مسائل زائرین پیش‌بینی شده توسط کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف چه در سطح استان و چه در سطح ملی در دستور کار هماهنگی و پیگیری و اقدام است.

وی گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، گسترش پایگاه‌های افطاری ساده در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی قرآن قبل از اذان مغرب، افزایش کتابخانه‌های سیار، پایگاه‌های اجرای سرود، نمایش‌های خیابانی و اجرای محافل شعر از جمله خدمات به زائران همگام با ماه مبارک رمضان و نوروز است.

در این جلسه تاکید شد با محوریت آستان قدس رضوی و همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و ظرفیت ها شاهد ارائه سیمای معنوی از مشهدالرضا در ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.