رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از تولید یک‌میلیون اصله نهال در بروجرد خبر داد.

تولید یک‌میلیون اصله نهال در بروجرد

به گزارش قدس آنلاین، یحیی کریمی اظهار کرد: یک‌میلیون اصله نهال در بروجرد تولید شده که ۵۰۰ هزار اصله در نهالستان شهید بهشتی و ۵۰۰ هزار اصله نهال دیگر توسط بخش خصوصی تولید شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد از نهال‌های تولید شده جهت کاشت توسط اداره راه در جاده اراک، پادگان ۲۴ بعثت در پادگان تحت فرماندهی، دانشگاه تربیت‌معلم زینب کبری (س) و همچنین شهرداری جهت توسعه فضای سبز و کاشت نهال در پایگاه‌های بسیج با معرفی سپاه توزیع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: ۲۰۰ عدد حواله به اندازه ۶۰ هزار نهال هم صادر و به علاقه‌مندان به طبیعت جهت کاشت در طبیعت و زمین‌های شخصی تحویل داده شد.

کریمی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰۰ بذر بنه، بلوط، بادامک و بادام توسط کوهنوردان و طبیعت دوستان در ارتفاعات کپرگه کاشته شده است.

وی ادامه داد: در طرح شهید عنایت اله مرادی با شعار هر مدرسه یک نهالستان تاکنون ۲۴۰۰ دانش‌آموز شرکت داشته و تعداد ۳۰۰۰ گلدان توسط دانش آموزان با بذر بلوط بذرکاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهار کرد: همچنین تعداد ۴۰۰ معلم در دوره آموزشی ضمن خدمت با موضوع آشنایی با مفاهیم منابع طبیعی شرکت کرده و برای آن‌ها گواهی آموزشی صادر شده است.

کریمی گفت: تاکنون ۷۷۰ همیار طبیعت بروجردی در زمینه فعالیت دانش‌آموزی، محافظ و مروج در سامانه همیار طبیعت ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.