انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه ای به رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن گلایه از جولان لوازم خانگی قاچاق در بازار، نسبت به جمع آوری این قبیل کالاها اعلام آمادگی کرد.

جولان لوازم خانگی قاچاق در بازار/ کالاهای قاچاق را جمع کنید

به گزارش قدس آنلاین، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نامه‌ای به سید مجید رضوی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جایگاه صنعت لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت پیشران و ابزار کارآمد کشور در توانمندسازی اقتصاد بدون نفت و توسعه اشتغال صنعتی کشور اشاره و عنوان کرد: این صنعت علی‌رغم کسب توفیقات ارزشمند حاصله در توسعه کمی و کیفی در طول قریب به پنج سال گذشته، افزون بر مشکل جاری معیشت مردم و کاهش توان خرید خانواده‌ها، کماکان با برخی مشکلات کلیدی و ریشه‌ای نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از جولان انواع کالاها و محصولات فاقد اصالت و افزایش قاچاق (چه از منظر محصولات نهایی و چه اجزا و قطعات) در بازار داخلی به عنوان چالش مهم این روزها یاد کرد و افزود: این دست از مشکلات، مانعی جدی برای استمرار پیشرفت صنعت خواهد بود.

این انجمن تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مختلفی توسط واحدهای تولیدی در این صنعت صورت گرفته است که نه تنها به رشد آن کمک کرده بلکه به بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی کشور نظیر صادرات غیرنفتی، اشتغال‌زایی، سهم ارزش افزوده، تولید ناخالص ملّی، مصرف انرژی و… نیز اثرگذار بوده است.

انجمن صنایع لوازم خانگی قاچاق را به هر شکل و عنوان در بازار موجب اخلال در نظام اقتصادی و آسیب‌های جدی به چرخه تولید، تهدید تجارت و رقابت سالم، افزایش هزینه دولت، کاهش نرخ اشتغال، کاهش میل به سرمایه‌گذاری‌های مولد داخلی بوده و در تقابل آشکار با رویکرد و شعار محوری بیش از یک دهه گذشته که به درستی به حمایت از تولید و کارآفرینی متمرکز بوده، خواهد شد.

انجمن صنایع لوازم خانگی در انتهای این نامه جهت نقش‌آفرینی در تسهیل و بهبود محیط کسب‌وکار این صنعت به منظور کاهش خسارات جبران‌ناپذیر پدیده شوم قاچاق، نسبت به جمع‌آوری این قبیل کالاها در سطح بازار داخلی که به وفور قابل مشاهده است، اعلام آمادگی کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.