هیاتی‌ها و برخی مداحان با حضور در مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان و گفت‌وگو با مردم این مناطق و همچنین مسئولان، گزارشی از نیازمندی‌های مردم تهیه کرده و به مردم این خطه کمک‌رسانی خواهند کرد.

حضور هیأتی‌ها برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، چند روزی است بخاطر باران درگیر سیل و آبگرفتگی، با مشکلات زیادی رو به رو شده است. از بین رفتن راه دسترسی، آبگرفتگی منازل مردم، عدم امداد رسانی به موقع، کمبود آب آشامیدنی و غذا، از بین رفتن اراضی کشاورزی، سرمای هوا برخی از مشکلات پیش روی مردم است.

در پی حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه و اعلام فراخوان گروه‌های جهادی و مردمی برای کمک‌رسانی به مردم، شورای شبکه هم‌آهنگی هیأت و تشکل‌های دینی عصر امروز یکشنبه ۱۳ اسفندماه تشکیل جلسه فوق‌العاده داد تا هیأتی‌ها به کمک سیل‌زدگان این منطقه بروند.

در این جلسه حجت‌الاسلام مجید باباخانی رییس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام، محمدحسین طبرستانی رییس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور، مرتضی طاهری رییس هیأت مدیره خانه مداحان، حسین هوشیار رییس مرکز ستایشگری سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، نوشاد نوشادی رییس شورای هیأت‌های مذهبی کشور، حمید بهرامی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی و سیدحسن میرامین محمدی معاون رسانه و رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی حضور داشتند.
براساس تصمیم این شورا بنا شد پویشی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی هیأت‌های مذهبی برای مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان با یک شماره حساب مشترک راه‌اندازی شود تا با جمع‌آوری این کمک‌ها به صورت متمرکز اقدام برای کمک‌رسانی آغاز شود.

همچنین بنا شد در روزهای آتی جمعی از مداحان و چهره‌های شاخص عرصه هیأت با حضور در مناطق سیل‌زده از نزدیک بازدیدی داشته باشند و با گفت‌وگو با مردم این مناطق و همچنین مسئولان گزارشی از نیازمندی‌های مردم تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.