۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: 969931

فاجعه بزرگ زمانی است که مالک جدید هیچ علاقه ای به این کار ندارد به همین دلیل سرنوشت روشنی در انتظار این دو باشگاه با یک پایگاه مردمی قابل توجه نیست! 

به گزارش قدس آنلاین، همانطور که پیش بینی می‌شد و پیش تر از وقوع آن خبر داده بودیم، پروسه واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی مثل ده ها نوبت قبلی شکست خورد تا یک واقعیت تلخ برای افکارعمومی فاش شود که نه تنها پیش نیاز لازم برای این اتفاق وجود ندارد بلکه سیستم تصمیم گیری معیوب به گونه ای تاکنون رفتار کرده که لطمه جبران ناپذیری به برند این دو باشگاه وارد آمده و معلوم نیست چه آینده وحشتناکی در انتظار سرمایه های بزرگ ورزش و فوتبال ایران است!

هفته قبل وقتی کیومرث هاشمی اعلام کرد که نگران واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نباشید بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران در واکنش به این اظهارنظر اعلام کردند تا وقتی مالکیت قطعی این دو باشگاه انتقال پیدا نکرده نمی‌توان به آینده امیدوار بود اما با این حال رسانه ها از واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی و استقلال به پتروشیمی امبیرکبیر خبر دادند اما دوباره همان داستان همیشگی رخ داد البته با یک تغییر بسیار فاحش و تلخ چون این بار دولت قرار نبود این دو باشگاه را بر اساس قیمت واقعی واگذار کند بلکه تصمیم بر این اساس بود که مالکیت استقلال و پرسپولیس به واسطه بدهی دولت به این دو مجموعه منتقل شود یعنی چیزی شبیه یک تهاتر !

اما مجموعه های طلبکار از سیستم دولتی زیر بار این ماجرا نرفتند و با واکنش آنی به نوعی زیر میز زدند تا لطمه جبران ناپذیری به جایگاه دو باشگاه وارد شود و همچنان کابوس حذف از آسیا با واسطه مالکیت مشترک دو باشگاه به قوت خود باقی بماند.

هرچند معاون وزیر ورزش و جوانان برای عادی سازی اوضاع  و آرام کردن فضای هواداری دو باشگاه از برطرف شدن مشکلات انتقال مالکیت ظرف روزهای آینده خبر داده اما با استناد به صحبت های یکی از مسوولان ارشد سازمان تامین اجتماعی در رسانه ملی حالا همه متوجه شدند دولت با چه راهکاری قصد دارد امتیاز این دو باشگاه را منتقل کند. در حالی که پیش از این مسوولان و دست اندرکاران سازمان خصوصی سازی وعده داده بودند در قبال فروش سهام مالکیت دو باشگاه منتقل خواهد  شد اما با فرمول جدید نه تنها سرمایه ای رد و بدل نمی شود بلکه مالکیت دو باشگاه بابت پولی که معلوم نیست کجا هزینه شده به طرف دیگر منتقل خواهد شد!

و فاجعه بزرگ زمانی است که مالک جدید هیچ علاقه ای به این کار ندارد به همین دلیل سرنوشت روشنی در انتظار این دو باشگاه با یک پایگاه مردمی قابل توجه نیست! 

حالا باید مدیران دستگاه ورزش و سازمان خصوصی سازی به صورت شفاف و روشن توضیح دهند چرا چنین راهکاری برای انتقال مالکیت دو باشگاه در نظر گرفته شده است؟ در حالی که اساس و اصول انتقال سهام و واگذاری مالکیت در چرخه سرمایه گذاری بنگاه های بزرگ با این فرایند کاملا تفاوت دارد و این اتفاق می تواند آینده این دو برند با ارزش را به خطر بیندازد و تا مرز نابودی آنها پیش برود.

مدیران سازمان خصوصی سازی و سران دستگاه ورزش باید در مقطع کنونی پاسخگوی افکارعمومی باشند و سکوت چاره کار نیست، بدون شک هر گونه ماجراجویی در قبال موضوع مالکیتی این دو باشگاه می تواند تبعات اجتماعی بسیار زیادی به دنبال داشته باشد و چامعه را با بحرانی غیر قابل کنترل مواجه کند تا حدی که با رای خشم کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اتفاقات تلخی رقم بخورد که پیشمانی و افسوس مدیریتی تغییری در اجرای آن ایفا نکند ، پس لازم است نهادهای نظارتی و دستگاه های مسوول با حساسیت فراوان و دو چندان این موضوع را پیگیری کنند چون به معنای واقعی بازی با سرنوشت این دو باشگاه حکم بازی با آتش را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.