یک استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امام سجاد(ع) گفت: اگر پنج گناه را کسی در این دنیا مرتکب شود خدا در همین دنیا نعمت‌هایش را از او می‌گیرد و نعمت هم فقط سلامتی، ثروت، امنیت و امثال اینها نیست.

 پنج گناهی که خداوند به واسطه آن نعمت‌هایش را از انسان می‌گیرد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام شرفی -استاد حوزه علمیه- در مورد اینکه خدا در مواجه با برخی گناهکاران چگونه برخورد خواهد کرد، می‌گوید:  امام سجاد(ع) می‌فرمایند «اگر پنج گناه را کسی در این دنیا مرتکب شود خدا در همین دنیا نعمت‌هایش را از او می‌گیرد». 

نعمت هم فقط نعمت مادی نیست، سلامتی، ثروت، امنیت و امثال اینها که فقط نعمت نیست، نعمت معنوی هم داریم. زیارت رفتن، نماز جماعت خواندن، نماز شب، رسیدگی به پدر و مادر و خمس دادن همه رزق است. الان خیلی‌ها پول دارند ولی توفیق ندارن خمس بدهند اینها رزق است. 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امام سجاد(ع) فرمودند «پنج تا گناه است که اگر کسی انجام داد خدا رزق از او خواهد گرفت. اول ظلم کردن است، کسی که اهل ظلم باشد خدا نعمت‌هایش را از او می‌گیرد». 

دوم امر به معروف و نهی از منکر است، سوم انسان‌هایی که کار خیری در جامعه ایجاد نکنند، یعنی کسی کار خیری که عادت داشته انجام می‌داده است کار خود را کنار بگذارد. مثلا فردی به دیگران کمک می‌کرده یا به دیگران قرض الحسنه می‌داده و یکدفعه جلوی این کار خیرش را بگیرد، خدا نعمت‌هایش را از او می‌گیرد. لذا در جامعه شر ایجاد نکنیم، برخی خیر که در جامعه ایجاد نمی‌کنند بماند شر هم ایجاد می‌کنند. 

چهارمین گناه اسراف و پنجمین آن، ناشکری است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.