هلال‌احمر خراسان جنوبی به دنبال وقوع سیل در استان سیستان‌و بلوچستان به دلیل هم‌جواری، از اولین استان‌های یاری‌رسان بوده است.

خراسان‌جنوبی پای کار کمک به همسایه سیل زده/امدادرسانی در چابهار

به گزارش قدس آنلاین، مردم خراسان‌جنوبی همواره به نوع دوستی و کمک به دیگران شهره بوده‌اند. صحت این موضوع را باید در آمارهای جشن‌های گلریزان و جشن نیکوکاری، کمک به بازسازی عتبات و سایر موضوعات بررسی کرد. مردمی که شاید خود با مشکلات مادی مواجه باشند ولی همواره کمک کار هستند.

خبر سیل سیستان و بلوچستان که به گوش مردم خراسان جنوبی رسید همدرد همسایه شدند و نهایت تلاش خود را برای امداد رسانی به آنها انجام دادند.

امدادگران خراسان جنوبی به چابهار رفتند

محمدعلی کاوسی مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  اظهار کرد: نیروهای امدادی خراسان جنوبی طبق یک برنامه دقیق به استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار و روستاهای اطراف آن رفتند تا مرهمی بر دردهای مردم منطقه باشند و در شرایط سیل بتوانند گره‌ی از کار آنان باز کنند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار بسته غذایی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده چابهار ارسال شد، گفت: امدادگران ما به روستاهای اسلام اباد پایین، یعقوب بازار، جوییک، اسماعیل اباد بالا، اسماعیل اباد پایین، کهیری و ریکوکش را از نظر میزان خسارت مورد ارزیابی قرار دادند (هفت روستای چابهار) و جزو اولین گروه‌هایی بودند که وارد منطقه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ارزیابی این روستاها مواد غذایی مورد نیاز سیل زدگان توزیع شده و مسیر تردد و دسترسی به این روستاها باز است و امدادرسانی ادامه دارد.

توزیع مواد غذایی در مناطق زلزله زده

کاوسی گفت: هلال‌احمر خراسان جنوبی به دنبال وقوع سیل در استان سیستان‌و بلوچستان به دلیل هم‌جواری، از اولین استان‌های یاری‌رسان بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخست سیلاب، هزار بسته غذایی شامل کنسروجات، تن ماهی، چاقو و چنگال به همراه هزار تخته پتو و ۵ هزار و ۲۰۰ کیلو نایلون پوشش چادر برای سیل‌زدگان سیستان فرستاده شد، همچنین روز گذشته ۱۰ تیم عملیاتی ۵ نفره برای کمک به مردم سیل‌زده راهی سیستان‌وبلوچستان شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: روز گذشته نیز جهت پشتیبانی سیل و آب‌گرفتگی چابهار از هلال‌احمر خراسان جنوبی ۲ هزار بسته غذایی ۱۰ روزه شامل تن ماهی، چای و شکر، نمک و حبوبات ارسال شد.

راه‌های کمک به مردم سیل زده

کاوسی گفت: مردم عزیز خراسان جنوبی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ واریز و یا از کد دستوری #۱*۱۱۲* استفاده کنند.

وی اظهار کرد: هلال احمر خراسان جنوبی نهابت تلاش خود را برای کاهش آلام مردم سیل زده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.