مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: بیش از ۴۰۰ فرم تعزیری در گشت‌هایی که تاکنون در اسفند انجام شده پر کرده‌ایم و به تعزیرات ارجاع داده‌ایم. 

ارجاع ۴۰۰ فرم تعزیری اصناف مشهد به تعزیرات

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: بازرسی از بازار در ایام عید نوروز در سه زمینه توزیع کالاهای اساسی، نظارت بر نمایشگاه بهاره و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی در سطح شهر انجام می‌شود.

مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: در منطقه ثامن ۷۵۰ واحد صنفی برای توزیع سه قلم کالای اساسی با قیمت مصوب یا مندرج روی کالا مشخص شده‌اند. از این واحدهای صنفی تعهدنامه گرفته شده و بنر فروش کالاهای اساسی با نرخ مصوب را نصب کرده‌اند.

صیادی ادامه داد: به جز واحدهایی که پروانه کسب فروش مرغ دارند، از ۶۳ واحد صنفی دیگر نیز تعهدنامه گرفتیم تا توزیع مرغ گرم را میان زائران انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ثامن نیز به دلیل حضور زائران در ایام پایانی سال، چهار پایگاه در چهار محور منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر شده‌اند که در این پایگاه‌ها بازرس‌ و قاضی تعزیرات به صورت ثابت حضور دارند.

مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در خصوص نظارت بر نمایشگاه بهاره نیز عنوان کرد: پنج تیم بازرسی در نمایشگاه بهاره در ورودی سالن فردوسی مستقر هستند و یک تیم نیز به صورت ثابت در نمایشگاه حضور دارد. این تیم‌ها نظارت و بازرسی لازم را بر فروش کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره انجام می‌دهند.

صیادی درباره فروش میوه شب عید نیز گفت: ۱۶ جایگاه در سطح شهر میوه شب عید و خرما را برای ماه مبارک رمضان با قیمت مصوب عرضه می‌کنند. قیمت مصوب سیب و پرتقال به ‌زودی اعلام می‌شود. نظارت لازم را نیز بر این جایگاه‌ها داریم تا میوه‌ها با قیمت مصوب به فروش برسند.

وی افزود: در سطح شهر نیز بر صنف‌های کیف و کفش، پوشاک و آجیل و خشکبار با گشت‌های مشترک با اتحادیه‌ها و کارشناسان مربوط و تعزیرات، نظارت و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.
مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با بیان اینکه دست‌کم چهار گشت مشترک به صورت روزانه با تعزیرات در نوبت‌های صبح و عصر در سطح شهر داریم، متذکر شد: با تشخیص تعزیرات حکومتی و دستور آن‌ها، با واحدهای صنفی متخلف برخورد قاطع و بازدارنده انجام می‌شود.

صیادی یادآور شد: بیش از ۴۰۰ فرم تعزیری در گشت‌هایی که تاکنون در اسفند انجام شده پر کرده‌ایم و به تعزیرات ارجاع داده‌ایم. 

بیشترین تخلفات نیز در زمینه گران‌فروشی، درج نکردن قیمت روی کالاها یا نصب نکردن نرخ‌نامه و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

وی بیشترین تخلفات را در اصناف فروش سوغات، کیف و کفش و کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: در ۲روز گذشته یک آرایشگاه زنانه در خیابان سجاد و دیروز نیز یک آرایشگاه زنانه دیگر در خیابان فردوسی به دلیل گران‌فروشی پلمب شدند.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.