رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: در مدت یازده ماهه اول سال ۱۴۰۲ به تعداد ۶۳۴ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده است.

تشکیل پرونده برای شهریه‌های هنگفت چند مدرسه غیرانتفاعی/ عدم همکاری آموزش و پرورش برای برخورد با این شهریه‌ها

احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور درخصوص عملکرد ۱۱ ماهه سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۶۳۴ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تعداد ۶۳۱ هزار و ۱۳۶ پرونده مختومه شده است که در این مدت عملکرد شعب بدوی (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کاال و ارز) نسبت مختومه به وارده برابر با ۹۸ درصد است.

وی گفت: در یازده ماهه نخست سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۳۲ هزار و ۶۹۹ پرونده به واحدهای اجرای احکام ارسال شده و تعداد ۴۲۱ هزار و ۹۴۳ پرونده مختومه شده است که نرخ عملکرد واحدهای اجرای احکام نسبت مختومه به وارده برابر با ۹۸ درصد است.

اصانلو تصریح کرد: در این مدت بیش از ۲۵۵ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادر شده وارد اجرای احکام شده است. که در مجموع میزان محکومیت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادره وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

اصانلو گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۸ هزار و ۴۱۲ تیم گشت مشترک اعزام شده و ۲۶۰ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۷۲ هزار و ۴۸۹ پرونده شده است و همچنین ۱۸۸ هزار و ۱۲ واحد صنفی بدون تخلف بودند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص محکومیت‌های قطعی وارده به اجرای احکام و وصولی آن نیز گفت: در این مدت بیش از ۲۵۵ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادر شده وارد اجرای احکام شده است.

وی افزود: در مجموع میزان محکومیت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش داشته و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادره وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

اصانلو درخصوص مبارزه با قاچاق ارز هم گفت: در این مدت حدود ۱۲۹ هزار پرونده مربوط به قاچاق ارز داشته‌ایم و این آمادگی را داریم که با همکاری مشترک با بانک مرکزی در این حوزه شعب تخصصی و سیار را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۴ هزار میلیارد تومان از مسیر رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به خزانه واریز شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص شهریه مدارس غیر دولتی هم گفت: برای ۷ یا ۸ مدرسه غیرانتفاعی که شهریه‌های هنگفت می‌گرفتند پرونده تشکیل شد هرچند که همکاری لازم برای برخورد با این شهریه‌ها از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.