بیمارستان نفت اهواز روز سه‌شنبه با بهره‌برداری از نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در خوزستان گامی بزرگ در ارتقای شاخص‌های تشخیصی و درمانی استان برداشت.

بهره‌برداری از نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی در خوزستان

به گزارش قدس انلاین،  بیمارستان بزرگ نفت اهواز به عنوان یکی از مراکز مهم بهداشتی و درمانی استان در ۲ سال دولت سیزدهم تلاش کرده تا با مجهز کردن خود به بروزترین تجهیزات تشخیصی - درمانی روز دنیا، خدمات بهتر و ارزنده‌ای را به بیماران ارایه دهد.

نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در استان خوزستان که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا به شمار می‌رود با حضور مسئولان نفتی به بهره‌برداری رسید. این دستگاه با برخورداری از قابلیت‌های قابل توجهی همچون سرعت اسکن بالا، دوز پایین اشعه دریافتی، قدرت وضوح و تفکیک بالای تصاویر و بررسی ایمن‌تر و سریع‌تر عروق، روند تشخیص را برای بیماران به شکل چشمگیری آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند.

نیاز نداشتن به روش‌های تهاجمی، بررسی عروق مختلف در زمان کمتر از یک دقیقه و امکان و قابلیت اسکن کودکان و نوزادان بدون نیاز به بیهوشی از دیگر مزایا مهم این دستگاه است.

به گفته مسئولان بیمارستان نفت اهواز این دستگاه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال خریداری شده و برای آماده‌سازی فضای فیزیکی آن نیز بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بهره‌برداری از نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در خوزستان

بهره‌مند عموم مردم از خدمات بیمارستان نفت اهواز

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به اینکه نمونه این دستگاه در استان خوزستان وجود ندارد گفت: این دستگاه برای بیماران خاص به ویژه اطفال و نوزادان کار تشخیص را در کمتر از ۱۵ ثانیه و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌دهد.

دکتر بهرام دهقان سرعت و دقت بالای تشخیص را از دیگر مزایا آن برشمرد و توضیح داد: عامه مردم می‌تواند از خدمات این دستگاه در بیمارستان نفت اهواز بهره‌مند شوند و تمام تلاش ما در این راستا است تا بتوان بهترین کیفیت به مردم استان ارایه داده شود.

وی همچنین بخشی از عملکرد بیمارستان نفت اهواز در زمینه بهبود خدمات دهی به بیماران و افزایش رشته‌های پزشکی در بیمارستان را تشریح کرد.

نگاه مردمی محور دولت سیزدهم

سرپرست مدیریت عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این آیین با اشاره به اقدامات دولت در ۲ سال گذشته در زمینه بهداشت و درمان گفت: اقداماتی که دولت سیزدهم در عرصه درمان و بهداشت به ثمر رسانده است حاکی از محوری بودن نگاه مردمی دولت دارد.

محمد علی فلاح‌مهرجردی توضیح داد: با توجه به اینکه خاستگاه نفت در استان خوزستان است انتظار می‌رود مردم نیز از برکات این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند هر چند دولت اقدامات بسیار ارزنده‌ای را در ۲ سال گذشته به ثمر رسانده است اما این اقدامات باید توسعه بیشتری داشته باشد.

وی بر بهره‌مندی از مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان تاکید کرد و گفت: سلامت و مساله درمان یکی از مهم‌ترین مسایل مردم است از این رو با به روز کردن تجهیزات و خدمات درمانی باید رفع مشکلات مردم در این زمینه را تسریع ببخشید.

بهره‌برداری از نخستین دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در خوزستان

ضرورت تهیه نقشه راه جامع

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز توضیح داد: مباحث بهداشت و درمان در دولت سیزدهم از جمله مسایلی است که به صورت ویژه به آن پرداخته شده است.

علیرضا دانشی از وزارت نفت درخواست کرد مشکلات بهداشت و درمان را در بیمارستان‌های نفت این استان رصد کند و افزود: شرکت مناطق نفت خیز جنوب در زمینه بهداشت و درمان در بیمارستان‌های نفت تمام قد پای کار است.

وی ارتقا تجهیزات و ملزومات و مجوز برای گرفتن پزشک متخصص در رشته‌های مختلف در بیمارستان نفت اهواز را بخشی از مطالبات در این حوزه خواند گفت: ضرورت دارد نقشه راه جامع از ابعاد مختلف کمی و کیفی ارایه خدمات در بیمارستان نفت اهواز تهیه شود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: بیمارستان نفت اهواز باید به بهترین بیمارستان کشور تبدیل شود و در این مسیر شرکت مناطق نفت خیز جنوب نیز در حد توان حمایت می‌کند.

وی افزود: دولت سیزدهم در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی کار بسیار بی‌نظیری انجام داد و ۱۷ همت از این طریق در اختیار استان خوزستان قرار گرفت.

بیمارستان نفت اهواز سال ۷۹ با ظرفیت ۳۵۰ تختخواب و زیربنای ۴۴ هزار متر مربع مشتمل بر بخش‌ها و قسمت‌های اورژانس و OPD، بخش‌های مختلف بستری (داخلی، جراحی، ccu، Icu، زنان و زایمان و...)، رادیولوژی، توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) کلینیک‌های تخصصی، داروخانه تخصصی، داروخانه عمومی و تخصصی، اتاق عمل بزرگ، حوادث و دیالیز به بهره‌برداری رسید.

در یکسال گذشته این بیمارستان بیش از یک میلیون و ۸۵ هزار خدمت در مراکز درمانی خود ارایه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.