رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: طی سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۵۷ هزار نسخه منابع مطالعاتی توسط کتابخانه آستان قدس رضوی جذب شده است. 

۱۵۷ هزار نسخه کتاب درسال ۱۴۰۲جذب کتابخانه مرکزی رضوی شد

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، تلاش سازمان در تهیه منابع استاندارد و به روز از انتشارات معتبر کشور در کنار اعتماد مردم به این مجموعه برای اهدای منابع مطالعاتی خود را از جمله عوامل جذب این حجم از منابع توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی یک سال عنوان کرد. 

وی تصریح کرد: این منابع بعد از دسته بندی و فهرست نویسی، بنا به نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شود و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی سطح کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مجموعه‌ها اهدا خواهد شد.

حسینی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواهری با اهدای ۹۰۰۰ نسخه کتاب، دکتر سید حسین فتاحی معصوم و خانم دکتر قدسیه سیدی علوی با اهدای ۵۸۹۸ نسخه، خانواده مرحوم حجت الاسلام ناصرفهیم طرزقی با اهدای ۳۰۹۱ نسخه،  محمد ساجدی رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مدرک علمی و اطلاع رسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم با اهدای ۱۴۳۱، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جماعت حرم مطهر رضوی با اهدای ۷۴۲نسخه را از جمله واقفینی معرفی کرد که به وقف فرهنگی اقدام کرده اند.

وی همچنین خانواده مرحوم زنده یاد رزمنده پاسدار علی کریمی حبیب با اهدای ۱۷۴۳نسخه، خانواده مرحوم ابوالشهید حجت الاسلام حاج سید ابوتراب ذاکری راد با اهدای ۵۴۲ نسخه، خانم محبوبه بوری با اهدای ۶۶۴ نسخه و مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی با اهدای۱۶۹۵۰ نسخه منابع مطالعاتی را از دیگر واقفان فرهنگی معرفی کرد که طی سال جاری به اهدای مجموعه های مطالعاتی خود اقدام کرده اند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.