آمریکا با تغییر موضع خود درباره پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از آتش‌بس فوری ۶ هفته‌ای در غزه به همراه آزادی تمامی اسرا حمایت کرده‌است.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در نوار غزه

قدس؛ ویرایش سوم متن این پیش‌نویس که اولین بار توسط ایالات متحده ۲ هفته پیش پیشنهاد شد، اکنون بیانگر اظهارات صریح کامالا هریس معاون جو بایدن درباره «آتش بس موقت» غزه است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده می‌خواهد هرگونه حمایت شورای امنیت از آتش‌بس با آزادی اسرای صهیونیست در غزه مرتبط باشد.

واشنگتن همچنین با واژه آتش‌بس مخالف بود و سه قطعنامه شورای امنیت را که در دوتای آن، آتش‌بس فوری درخواست شده بود، وتو کرد و اخیرا هم این اقدامش را اینگونه توجیه کرد که چنین قطعنامه‌ای، اقدامات و تلاش‌های مصر، آمریکا و قطر را در میانجی‌گری وقفه جنگ و آزادی اسرا به خطر می‌اندازد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت که این به حماس بستگی دارد که توافق آتش‌بس را قبول کنند.

ایالات متحده همچنین گفته که قصد دارد به مذاکرات درباره پیش‌نویس خود زمان بدهد و برای رای گیری عجله نخواهد کرد. برای تصویب، یک قطعنامه حداقل به ۹ رای موافق و بدون وتوی آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین نیاز دارد.

منابع دیپلماتیک نیز به الجزیره گفتند که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع می‌کند که از آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه حمایت می‌کند.

این منابع افزودند که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا خواستار آزادی تمامی اسیران صهیونیست در غزه پس از تایید همه طرف‌ها است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.