مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان از افزایش ۱۳ درصدی دبی رودخانه‌های این استان در بهمن ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش ۱۳ درصدی دبی رودخانه‌های لرستان

به گزارش قدس انلاین،  عباس حسن‌نژاد با اشاره به وضعیت منابع آب لرستان در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، گفت: متوسط بارش این استان از مهر تا ۷ اسفند بر اساس آمار سازمان هواشناسی حدود ۲۳۴ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال آبی گذشته حدود ۱۹ درصد و نسبت به متوسط دورۀ آماری حدود ۳۵ درصد کاهش دارد.

او با اعلام اینکه متوسط دبی اندازه‌گیری‌شدۀ رودخانه‌های لرستان در بهمن‌ماه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش دارد، افزود: این میزان نسبت به متوسط بهمن‌ماه طول دورۀ آماری حدود ۳۹ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان این استان در بهمن‌ماه ۱۴۰۲  نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته حدود ۰.۳ متر افزایش دارد که معادل کاهش حجمی حدود ۱۹ میلیون مترمکعب است.

او با اشاره به تغییرات چشمه‌های آبی لرستان، بیان کرد: دبی این چشمه‌ها در بهمن‌ماه امسال حدود ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و حدود ۱۴ درصد نسبت به بلندمدت کاهش دارد.

حسن‌نژاد دربارۀ متوسط بارندگی لرستان منتهی به سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، گفت: حدود ۵۵۷ میلی‌متر با حجمی معادل ۱۵.۷ میلیارد مترمکعب متوسط بارندگی این استان در طول دورۀ آماری ۵۲ ساله است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان تأکید کرد: حدود ۱۰ درصد از بارندگی منتهی به سال آبی ۱۴۰۲ در این استان در زمین نفوذ کرده‌ است و حدود ۴۰ درصد معادل ۶.۳ میلیارد مترمکعب به‌صورت رواناب و حدود ۵۰ درصد معادل ۷.۹ درصد نیز سهم تبخیر و تعرق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.