مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ظرفیت تولید نفت در میادین غرب کارون را بیش ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت: تولید نفت در غرب کارون نسبت به دولت قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

تولید روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت در میادین غرب کارون

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله عذاری، در حاشیه بازدید از کارخانه بهره‌برداری و نمک‌زدایی غرب کارون از توابع شرکت نفت و گاز اروندان در جمع خبرنگاران گفت: حوزه جغرافیایی شرکت نفت و گاز اروندان غرب رودخانه کارون است که به همین منظور به غرب کارون نیز معروف شد و در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های هویزه، سوسنگرد، دارخوین، خرمشهر، مینوشهر و اروندکنار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد میادین مشترک ایران در میدان آزادگان غرب کارون تعریف شده است، افزود: در دولت سیزدهم میزان تولید نفت در میدان آزادگان حدود ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان بیان کرد: علاوه بر توسعه چاه‌های جدید، حفظ  و نگهداشت تولید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که این اقدامات با تلاش‌های  مسمتر صورت گرفت.

وی ظرفیت تولید نفت در میادین غرب کارون را بیش ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت: تولید نفت در غرب کارون نسبت به دولت قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، زیرا میدان‌های مستقلی مانند دارخوین، میادین مشترکی مانند، آزادگان یاداوران سهراب و یاران داریم. 

عذاری تاکید کرد: میدان‌های سپهر و جفیر که به تازگی وارد مدار شده‌اند، از میدان های مستقل غرب کارون هستند و طبق محاسبات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید ۵۴۰ میلیون بشکه نفت از میادین سپهر و جفیر پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد: صادرات و فراورش تمام میدان‌های نفتی به غیر از میدان یاداوران در کارخانه غرب کارون انجام می‌شود. 

وی ظرفیت فراورش کارخانه نمک زدایی غرب کارون را ۱۶۵ هزار بشکه نفت خام در روز اعلام کرد و افزود: کارخانه غرب کارون هم بهره‌بردار و هم قابلیت نمک زدایی دارد که تمام آن در سال ۹۶ به دست کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان ساخته و راه اندازی شده است.

عذاری یاداور شد: در کارخانه غرب کارون از زمان تاسیس تاکنون حدود ۲۲۰ میلیون بشکه نفت خام فراورش شده است. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: برای حذف گازهای مشعل با توجه به راه اندازی فاز اول ان جی ال ۳۲۰۰ به‌صورت تجمعی از میادین آزادگان و یادآوران حدود ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گاز جمع‌آوری شده است. 

وی ادامه داد: در اوایل سال جاری نیز حدود ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در دارخوین می‌سوخت که با تمهیداتی که صورت گرفت، این میزان به ۲۵ میلیون فوت مکعب کاهش یافت. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.