۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 970585

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت:‌ هدفگذاری صادراتی این استان ۵۶۰ میلیون دلار بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۳ درصد آن محقق شده است.

تحقق ۹۳درصد برنامه صادراتی قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محسن رستمی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه صادراتی استان قزوین، اظهار کرد: این تحقق برنامه با صادرات ۷۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار همراه بوده است.

وی، تعداد اقلام صادراتی استان را ۳۷۶ قلم با کد تعرفه گمرکی برشمرد و تصریح کرد: مقصدهای هدف صادراتی شامل ۶۲ کشور از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، روسیه و افغانستان که از جمله کشورهای منطقه به شمار می روند، می باشد.

رستمی در تشریح کالاهای صادراتی استان، خاطرنشان کرد: کالاهای عمده صادراتی شامل روغن پایه معدنی، میله های آهنی یا فولادی، اکسیدها، تریلرهای سردخانه دار و سیب زمینی بوده است.

این مسوول همچنین به آمار واردات استان قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: واردات صورت گرفته به استان قزوین نیز طی همین مدت ۱۹۳ هزار تن به ارزش یک هزار و ۱۶۷ میلیون دلار بوده که شامل یک هزار و ۳۰۰ کد تعرفه گمرکی است.

به گفته رستمی، کشورهای عمده مبدا واردات به ترتیب امارات، چین، ترکیه، آلمان، روسیه، ایتالیا بوده و اقلامی از جمله قطعات منفصله برای تراکتور، کمپرسورهای برودتی کولر، قطعات منفصله تولید وسایل نقلیه حمل و نقل و سایر موارد را شامل شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: سهم صادرات استان در حوزه کالایی نیز شامل صنایع معدنی با ۲۵ درصد، صنعت ۵۳ درصد، پتروشیمی و پایه نفتی ۲۰ درصد و کشاورزی نیز ۲ درصد را شامل می شود.

رستمی یادآورشد: ۷۰۵ کارت بازرگانی فعال در ۱۱ ماه سال جاری در استان فعال بوده و همچنین ۱۱۹ کارت جدید صادر و ۱۶۱ مورد هم تمدید کارت صورت گرفته است.

گفتنی است، براساس آمارهای موجود، استان قزوین رتبه ۱۴ صادرات کشور را داراست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.