معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات امسال از محل تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه به عشایر این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر همدان

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله ربانی مهر روز پنجشنبه در سومین کارگروه عشایری شهرستان همدان گفت: راه‌اندازی سیاه چادرهای عشایری در ایام نوروز در مناطق گردشگری شهر همدان کمک بزرگی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان می کند.

وی افزود: در کنار این سیاه چادرها تولیدات عشایر، موسیقی، صنایع دستی و آداب و رسوم عشایر به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند باعث جذابیت برای گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

معاون برنامه ریزی فرماندار همدان اظهار کرد: قرار است چندین سیاه چادر در نقاط مختلف شهر همدان به ویژه در مناطق گردشگرپذیر و تاریخی در نوروز امسال دایر می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اهمیت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه انجام وظایف قانونی حوزه عشایر گفت: تسهیلات، سهمیه معلم، بهسازی راه‌ها، سهمیه پنل خورشیدی و آبرسانی از مهم‌ترین مسائل حوزه عشایر است که در یکسال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

ربانی‌مهر افزود: رضایتی از عملکرد بانک کشاورزی در حوزه پرداخت تسهیلات به عشایر و طرح‌های بخش کشاورزی و دامداری وجود ندارد و باید این بانک اهتمام بیشتری داشته باشد همچنین شرکت برق و توانیر نسبت به پیگیری سهمیه پنل خورشیدی عشایر اقدام کند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، جمعیت عشایری استان همدان ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر است که در قالب حدود سه هزار و ۹۰۰ خانوار در ۱۲ کانون عشایری سکونت دارند.

عشایر استان همدان با داشتن ۴۷۱ هزار راس دام سبک، سالانه حدود ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۳۸۰ تن پشم گوسفند تولید می‌کنند.

۱.۲ درصد از جمعیت عشایری کشور در استان همدان حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.