دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تصمیم رژیم اسرائیل برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: ادامه شهرک سازی اسرائیل، امنیت منطقه را متزلزل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «جاسم محمد البدیوی» گفت: این تصمیم رژیم اسرائیل، نشان دهنده عدم احترام اشغالگران اسرائیلی به قوانین، معاهدات و قطعنامه های بین المللی و تلاش برای یهودی سازی بخش گسترده ای از کرانه باختری و بیت المقدس است.

البدیوی افزود: این مصوبات برای ساخت شهرک های صهیونیست نشین، امنیت و ثبات منطقه و جهان را با خطر مواجه می کند و باعث کاهش شانس دستیابی به روند سازش و مانع تراشی بر سر تلاش ها در این زمینه می شود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر حمایت این شورا از ملت فلسطینی در راستای دستیابی آن به حقوق کاملش و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس تأکید کرد.

رسانه‌های عبری روز چهارشنبه (۱۶ اسفندماه)‌ اعلام کردند رژیم صهیونیستی مصوبه ای را برای ساخت حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری تصویب کرده است.

طبق این گزارش، این واحدها قرار است در شهرک‌های «معالیه ادومیم»، «افرات» و «کیدار» احداث شوند.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که بیشتر این واحدها در شهرک معالیه ادومیم ساخته خواهند شد که اخیراً شاهد یک عملیات ضد صهیونیستی بود و در جریان آن چند صهیونیست به هلاکت رسیدند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند از زمانی که اسموتریچ به عنوان وزیر دارایی رژیم صهیونیستی منصوب شده، طرح ساخت ۱۸ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به تصویب رسیده است.

این اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل اول اسفند ۱۴۰۱ (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ ) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.