شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات قاهره برای دستیابی به آتش بس در غزه میان اسرائیل و حماس ‌اعلام کرد: مذاکرات آتش بس به بن بست رسیده است و بعید است تا آغاز ماه رمضان توافقی به دست آید.

سی‌ان‌ان: دستیابی به توافق آتش بس در غزه تا آغاز ماه رمضان بعید است

به گزارش قدس آنلاین سی ان ان به نقل از منابع مطلع از این مذاکرات گزارش داد: توافق آتش‌بس در غزه بعید است تا آغاز ماه رمضان که دولت بایدن آن را هدف قرار داده بود، اتفاق بیفتد.

یکی از دیپلمات‌ها، مذاکرات را «بسیار پرتلاطم» توصیف کرد و گفت: مذاکره‌کنندگان امیدوار بودند که این هفته پس از چند روز ملاقات در قاهره به پیش‌نویس توافقی داشته باشند، «اما این اتفاق نخواهد افتاد».

دو مقام آمریکایی اعلام کردند که دورنمای توافق اسرائیل و حماس در مورد آتش بس موقت تا آغاز ماه مقدس مسلمانان (مبارک رمضان) در اوایل هفته آینده امیدوار کننده نیست.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «امید در حال ضعیف شدن است.»

شکست در دستیابی به توافق در چند روز آینده، آنها پس از هفته‌ها مذاکره در حالی اتفاق می‌افتد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات دولت آمریکا می‌گویند برای جلوگیری از تشدید جنگ پنج ماهه، باید تا ماه رمضان توافقی امضا شود.

بایدن روز سه شنبه هشدار داد که بدون آتش بس تا قبل از ماه رضمان، منطقه ممکن است "بسیار بسیار خطرناک" شود.

اسرائیل نیز هشدار داده است که اگر «گروگان‌های» اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند تا ماه رمضان آزاد نشوند، حمله نظامی به رفح در جنوب غزه را آغاز خواهند کرد؛ جایی که حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی در تلاش هستند از جنگ و حملات بی امان این رژیم در امان باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.