بوکسور وزن ۷۱ کیلوگرم ایران، به مرحله سوم مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

ادامه درخشش بوکسورها در انتخابی المپیک/ کار سخت مقصودی در گام سوم

به گزارش قدس آنلاین، شامگاه پنج‌شنبه - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در ادامه رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است، مسلم مقصودی موفق شد با برتری مقابل حریف خود، به عنوان دومین بوکسور ایران راهی مرحله سوم این رقابت‌ها شود.

بوکسور وزن ۷۱ کیلوگرم ایران که ابتدا بوکسوری‌ از فلسطین را مغلوب کرده بود، در مرحله دوم مقابل "پرینس‌ سولومون" از ترینیدادوتوباگو به روی رینگ رفت و از سد این حریف نیز گذشت تا راهی دور سوم شود. مقصودی در مرحله بعد به مصاف "عمر جونز" دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان از آمریکا خواهد رفت.

پیش از این نیز علی حبیبی‌نژاد، بوکسور وزن ۶۳.۵ کیلوگرم ایران که در گام نخست حریفی از اتیوپی‌ را شکست داده بود، در گام‌ دوم به مصاف "پاتریس" از بریتانیا ‌رفت که به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. او در دور بعدی به مصاف "شون‌ نیشیاما" از ژاپن می‌رود.

این رقابت‌ها از روز یکشنبه با حضور ۶۳۲ بوکسور از ۱۱۲ کشور در شهر بوستو آرسیتسیو (لُمباردی‌) ایتالیا آغاز ‌شده و تا بیست و یکم همین‌ ماه ادامه دارد. این مسابقات، حکم انتخابی المپیک پاریس را دارد و چهار نفر برتر هر وزن، مسافر المپیک می‌شوند. 

تیم ملی ایران نیز با ۶ بوکسور راهی ایتالیا شده است. هدایت تیم ملی ایران را «فونتانا»ی کوبایی به عنوان سرمربی بر عهده دارد.

ترکیب تیم اعزامی ایران به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد

وزن ۷۱ کیلوگرم: مسلم مقصودی

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی

وزن ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری

وزن ۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.