معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری با صدور ۲۰۴ پروانه بهره‌برداری و ۵۱۴ پروانه تاسیس، مبلغ سه هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خراسان رضوی انجام شد.

سرمایه‌گذاری ۳۷۰۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزی خراسان‌ رضوی

به گزارش قدس خراسان، ایرج ناصری‌مقدم با اعلام این خبر با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری انجام شده دو هزار و ۹۷۹ شغل ایجاد شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۵۰ واحد راکد کشاورزی، ۴۲۵ واحد نیمه‌فعال و ۶۲۲ واحد نیمه‌تمام شناسایی و نسبت به احیای ۳۲ واحد اقدام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تسهیلات بخش کشاورزی افزود: در سال ۱۴۰۲  در بخش مکانیزاسیون دو هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب و تعداد دو هزار و ۳۱۵ طرح دستگاه به بانک معرفی شده است. طی سال جاری پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال به بانک معرفی و جهت ۶۷۸ دستگاه یک هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اعتبار مصوب در خصوص کمک‌های فنی و اعتباری شیلات و آبزیان را ۳۸ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: اعتبار تخصیصی ۳۳ میلیارد ریال است که در این خصوص ۱۰ طرح به بانک معرفی شده‌اند.

ناصری‌مقدم با بیان اینکه اعتبار مصوب از محل بند الف تبصره ۱۸، ۲۱۹۴ میلیارد ریال است، عنوان کرد: از سرفصل این اعتبارات مبلغ ۴۲۴ میلیارد ریال به ۹ طرح پرداخت شده است. از محل اعتبارات بند الف ماده ۵۲ سال ۱۴۰۱(صندوق توسعه ملی)، ۱۸ هزار میلیارد ریال مصوب شده که یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۴۶ طرح پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال جاری اعتبار مشاغل خانگی کل استان(شناور دستگاهی) معادل ۲۳۱۸ میلیارد ریال بود که تعداد ۵۲۰ رشته با یک هزار و ۶۲۶ اشتغال را به همراه داشته و از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۷۱ مورد مجوز صادر شده که نسبت به سال گذشته ۵۲.۵ درصد افزایش اعتبار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعهد اشتغال جهاد کشاورزی استان معادل پنج هزار نفر بوده که تاکنون چهار هزار و ۶۴۱ شغل معادل ۹۳ درصد آن محقق شده است.

ناصری‌مقدم در خصوص تسهیلات بخش آب و خاک تصریح کرد: امسال میزان ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در این بخش بود که مبلغ ۳۶ میلیارد ریال برای تعداد ۱۲ رشته قنات با حجم کار پنج هزار و ۶۵۰ مترمربع معرفی و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای تعداد ۱۰ رشته قنات عقد قرارداد شده و جهت بازسازی و نوسازی قنوات اقدام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار مصوب با نوع اعتبار نقدی اخذ شده جهت آبیاری تحت فشار، صرفا در مرحله ابلاغ اعتبار است و حجم عملیات هنوز تعیین نشده است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد تسهیلات اشتغال پایدار گفت: از تعداد ۳۳ طرح بررسی شده در کمیته فنی، ۲۸ طرح تأیید شدند و از تعداد طرح‌های ارسال شده به بانک، تسهیلات مربوط به ۹ طرح به مبلغ ۱۶۵ هزار و ۸۴۰ میلیون ریال  پرداخت شده که زمینه اشتغال ۵۷ نفر را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.