وزیر صنعت،معدن و تجارت بر ضرورت اشتغال‌زایی از طریق اجرای طرح‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: بازارسازی از طریق خلاقیت راهبرد وزارت صمت است.

وزیر صمت: کارخانه‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل کنیم / صنعت، مهمترین مسیر توسعه

عباس علی‌آبادی روز جمعه در آیین بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم اهواز، صنعت را مهمترین مسیر توسعه کشور دانست و ابراز امیدواری کرد کشور در تمام زمینه ها به پیشرفت و توسعه دست یابد.

وی اظهارکرد: همانطور که کشاورزی باید به حداکثر بهره‌وری و کشاورزی راهبردی متمرکز شود توسعه صنعت دانش بنیان صادرمحور مدنظر است؛ امیدواریم بتوانیم کارخانه‌ها را به شرکتهای دانش بنیان متصل کنیم تا نیاز فناوری آنها را برآورده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این شرکت با دانش کاملا بومی و همکاری دولت اجرا شده که باعث افتخار است.

علی‌آبادی ادامه داد: مهندسی در صنعت قبل از اجرا و ساخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت توسعه این صنعت، شاهد پیشرفت خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی طرح های خدمت‌ساز و اشتغال‌آفرین را از اولویت‌های کاری وزارت صمت اعلام کرد و افزود: به تمام شرکت‌ها برای حرکت به سمت کاهش مصرف وشدت انرژی، کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری تاکید شده است و این طرح نیز این موارد را رعایت می‌کند.

علی‌آبادی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته قرار شد طرح فولاد آتیه با سرمایه‌گذاری خصوص ۳.۵ تا ۴ همت افتتاح شود که ۶۵۰ هزار تن به ظرفیت فولاد اضافه می‌کند که رقم خوبی است.

وی با بیان اینکه به سمت تولید ورقه‌هایی به ضخامت ۲۰ میلیمتر در حرکت هستیم گفت: کارخانه آهن اسفنجی از جمله گلوگاه‌های ما در صنعت فولاد بود.

خوزستان ۱۷ درصد آهن اسفنجی کشور را تامین می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: خوزستان حدود ۱۷ درصد آهن اسفنجی کشور را تامین می‌کند که امید است اجرای این طرح در وضعیت اشتغال تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فولاد جزو ۱۰ کشورنخست هستیم اضافه کرد: به سمت فولاد سبز پیش می‌رویم که این طرح به عنوان مقدمه رسیدن به فولاد سبز مطرح است.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه برای تبدیل به فولاد سبز مسیر کوتاه‌تری داریم ابراز امیدواری کرد این مسیر نیز به خوبی سپری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.