معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: زمین مربوط به تعاونی شهرداری، قطعه زمین شماره ۸ جنب تالار شهر تا تپه نورالشهدا و اراضی تعاونی مسکن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به هیچ وجه امکان تغییر کاربری ندارند .

تعیین تکلیف زمین ۴ تعاونی مسکن در قزوین/ آخرین وضعیت تعاونی مسکن باورس

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رجحانی اظهار کرد: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین برخی از اعضای تعاونی‌های مختلف مطالبات خود را درخصوص رسیدگی به وضعیت زمین‌های خود مطرح کردند و خواستار آن شدند که مطالباتشان مجدد در کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد و ما هم با اینکه پیش از آن به موضوعات مورد نظر پرداخته بودیم ولی به احترام مردم این اقدام را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مورد زمین مربوط به تعاونی شهرداری که موقعیت آن روبه‌روی دانشگاه آزاد قزوین است باید گفت که این زمین در سال ۷۸ به عنوان زمین مزروعی خریداری شده و آن زمان هم تعهد داده شده که تغییر کاربری ندارد، حالا امروز اعضای تعاونی درخواست دارند که باید به ما زمین مسکونی بدهید و خودشان هم زمین مشاعی را تفکیک کرده و سند دستی تفکیکی برای آن گرفته‌اند که طبیعتاً این فعالیت‌ها غیرقانونی است، قبلاً این موضوع را بررسی کرده و روی یک مصوبه ماده پنج که این زمین می‌تواند کاربری گردشگری داشته باشد تأکید کردیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: در حال حاضر کاربری گردشگری با سطح اشغال ۲۰ درصد برای کل زمین به صورت یکپارچه قابل انجام است ولی تفکیک و تغییر کاربری به مسکونی از نظر ما بر اساس قوانین غیرممکن خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم عزیزانی که عضو این تعاونی هستند وقت خود را صرف مسکونی شدن اراضی نکنند چون این کار شدنی نیست و اتلاف وقت و سرمایه است.

وی خاطرنشان کرد: مورد بعدی قطعه زمین شماره ۸ جنب تالار شهر تا تپه نورالشهداست و حدود ۳۳۰ هکتار زمین است که ۲۰۰۰ مالک دارد، زمین خارج از حریم شهر است و سند مزروعی دارد و امکان تغییر کاربری هم وجود ندارد، سندهای تفکیکی دستی برای آن صادر شده که خلاف قانون است.

رجحانی تصریح کرد: این قطعه زمین زراعی در محدوده بوستان فدک است و هیچ کاری جز زراعت روی آن نمی‌توان انجام داد مگر اینکه برای کل زمین به صورت یکپارچه کاربری گردشگری درخواست شود که در آن صورت قابل بررسی خواهد بود وگرنه تفکیک و دادن کاربری مسکونی غیرممکن است، ضمن اینکه این موارد از ابتدا هم به خریداران گفته شده و اصرار و تأکید کارساز نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: مورد بعدی درخصوص تعاونی باورس است، تعاونی باورس اولین موضوعی بود که در دولت جدید مورد بررسی قرار گرفت، از زمستان ۱۴۰۰ تا کنون بارها منتظر اعلام نظر اعضای تعاونی بودیم ولی اعضای تعاونی همیشه در تصمیم‌گیری کندی کردند و در نهایت اعلام آمادگی آن‌ها مصادف شد با تغییر مدیریت شهر جدید مهرگان از اداره کل راه و شهرسازی به مدیریت شهر جدید مهرگان. بنابراین توافقاتی که صورت گرفته بود دیگر قابل انجام از طریق اداره کل راه و شهرسازی نیست.

معاون استاندار قزوین افزود: در این راستا بایستی از ابتدا مسیر توافق و تهاتر را بین شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید و اعضای تعاونی انجام دهیم. در واقع همه تلاش‌هایی که طی ۲ سال برای تعاونی باورس انجام شده بود به علت تعلل اعضای تعاونی متأسفانه کان‌لم‌یکن شده و باید مجدد مذاکرات توافق و تهاتر برای این اراضی با شرکت مذکور انجام شود که البته پیگیری‌ها از سوی ما انجام شده ولی زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع چهارم اراضی تعاونی مسکن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است که ۱۲۰ هکتار زمین با قطعات ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ متری فروخته شده و سند دستی تفکیکی به اعضا داده شده سندی که ظاهر منگوله‌دار دارد ولی متأسفانه سند دستی است، با اداره کل اوقاف سند صرفاً زراعی توافق شده و کاربری آن زراعی است و برای این اراضی هم ما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم اقدامی داشته باشیم اگر هم به عنوان زمین مسکونی واگذار شده تخلف است و اعضای تعاونی باید به مراجع قضایی مراجعه کنند البته تفکیک اراضی و دادن سند تفکیکی روی اراضی مشاع به صورت غیرقانونی انجام شده و تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری است و برای این اراضی هم راه حلی وجود ندارد.

رجحانی در پایان بیان کرد: همه این چهار مورد پیش از این بررسی و اعلام نتیجه شده بود اما به احترام درخواست مردم مجدد بررسی شد و برای همه موارد به جز تعاونی باورس که تغییر وضعیتی در آن رخ داده همان نظر قبلی تأیید شده و راه دیگری وجود ندارد و تغییر کاربری ممکن نیست؛ امیدوارم اعضای تعاونی‌ها هم این واقعیت را بپذیرند و مسیر بهتری را برای احیای سرمایه‌های خود پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.