مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۱ هزار وام ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگر استان اعطا شده است.

بیش از ۸۱ هزار وام ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگر استان اعطا شده است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی روز شنبه در نشست خبری "روز بزرگداشت مقام شهدا" در مشهد اظهار کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، بنیاد شهید خراسان رضوی پنج هزار و ۵۷۴ فقره وام مسکن پرداخت کرده و ۴۵۳ واحد مسکونی برای ایثارگران مناسبت سازی کرده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: در تعامل با استانداری و فرمانداری‌ها برای ایثارگران خراسان رضوی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند زمین فراهم شده است که فقط در مشهد ۷۵۰ واحد با اولویت جانبازان دارای فرزند و جانبازی بیشتر واگذار خواهد شد.

وی گفت: طی این مدت در قرارداد با پزشکان، ۳۱ هزار و ۷۵۲ مورد معاینه در منزل ایثارگران و والدین شهدا انجام شده است.

حسن زاده با بیان این که بیش از ۸۱ هزار وام ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگر استان اعطا شده است افزود: ۸۵۰ نخبه شاهد و ایثارگر در استان دارای مدارک تحصیلی دکتری و یا اقدامات و دستاودهای شاخص نخبگانی هستند که در اسفند ماه با این اقشار دیدار خواهد شد و از نظرات آنان استفاده می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: فرزندان ایثارگران طبق قانون باید از نظر شغلی تبدیل وضعیت شوند که برخی دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کرده‌اند و اقدام نکردن برخی دیگر از دستگاه‌ها را نیز از نظر حقوقی پیگیری کردیم.

وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۸۲۳ فرزند شهید و ایثارگر در استان تبدیل وضعیت شده اند که خراسان رضوی در این حوزه پیشتاز است.

حسن زاده نامقی افزود: همچنین طی این مدت هزار و ۹۸۰ فقره وام اشتغال نیز به فرزندان شهدا و جانبازان خراسان رضوی اعطا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.