تبلیغات دورغین غرب تنها پوسته و رویه ماجراست؛ درون رژیم پوسیده صهیونیستی واقعیات دیگری در جریان است و به درازا کشیده شدن نبرد در غزه کم کم پایه های سست خانه عنکبوتی را هویدا می کند

وطن دوستی به سبک بی‌وطن‌ها! / خاخام صهیونیست: اگر ما را مجبور به خدمت نظامی کنند اسرائیل را ترک می‌کنیم

اوایل آذر ماه است. رژیم صهیونیستی بعد دو هفته با بیرون آمدن از شک و منگی ضربه بزرگ عملیات «طوفان الاقصی»، با بسیج نیرو درصدد حمله گسترده به خاک غزه برآمده. اشغالگران برای تقویت ماشین جنگی خود فراخوان داده اند و همزمان ویدئوهایی که گروه های حامی پیوستن به ارتش اسرائیل را نشان می دهد در رسانه ها منتشر می شود. 8 آذر ماه روزنامه «واشنگتن‌پست» در مسیر این موج پروپگاندا طی گزارشی ادعایی می نویسد: «حدود ۱۰ هزار آمریکایی یهودی برای حضور در جنگ، به عنوان بخشی از فراخوان ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره، به ارتش اسرائیل پیوستند». با هدف احساسی کردن ماجرا عکس هایی از زنان و کودکان در کوچه و بازار، فرودگاه و مکان هایی دیگر، در حال دست تکان دادن و مشایعت سربازانی که رهسپار جنگ هستند در فضای مجازی وایرال می شود.

این تصویری است که رسانه های غربی در ابتدا تلاش کردند از تجاوزات رژیم صهیونیستی به جهان مخابره کنند. اما این تنها پوسته و رویه ماجراست؛ درون رژیم پوسیده واقعیات دیگری در جریان است و به درازا کشیده شدن نبرد در غزه کم کم پایه های سست خانه عنکبوتی را هویدا می کند. در این مسیر روز گذشته سخنان حاشیه ای یک خاخام ارشد صهیونیست بشدت مورد توجه محافل رسانه ای و تحلیلی قرار گرفت. برخلاف تصویر شرح داده شده رسانه های غربی که صهیونیست ها را عاشق و دلباخته خاک اشغالی خود معرفی می کند، دعوا در اسرائیل بر سر جنگ غزه بالا گرفته. آغاز ماجرا درخواست یائیر لاپید رییس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی برای لغو معافیت سربازی پیروان مدارس تلمودی بود که بحران تازه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی رقم زده است. در ادامه هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش خواستار سربازگیری از میان حریدی‌ها شد. وی گفت: اگر ۶۶ هزار جوان از حریدی‌ها خدمت کنند ارتش به ۱۰۵ گردان جدید ضروری برای امنیت اسرائیل دست می‌یابد.

گاف ناخواسته نظامی ارشد صهیونیست که منعکس کننده تحلیل توان نظامی اشغالگران است، البته با واکنش تند خاخام ارشد یهودیان موسوم به حریدی (یهودیان تندرو) روبرو شد. اسحاق یوسف با بر زبان راندن سخنان تهدیدآمیز هشدار داد در صورتی که این جریان مجبور به انجام خدمت نظامی شود، تمامی پیروان گروه به بیرون از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت خواهند کرد. یوسف افزود: همگی به خارج از اسراییل می‌رویم، بلیط تهیه می کنیم و از اینجا می رویم. همه لائیک‌ها باید این را بفهمند!

این واقعیت زیرپوستی دولت جعلی اسرائیل است نه آن چیزی که غرب تلاش دارد بزک کند. رژیم صهیونیستی به علت ورود به جنگ غزه و فرار تعداد قابل توجهی از نیروهای دائم و ذخیره ارتش، دچار بحران کمبود نیروهای نظامی شده است. اما کابینه نتانیاهو که جریان های افراطی در آن سهم دارند تلاش دارد معافیت حریدی ها از خدمت سربازی را ادامه دهد در حالی که همزمان میزان خدمت سربازی برای عموم ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش می دهد. این مسئله به موجی از تنش ها دامن زده بگونه ای که «بنی گانتز» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی هشدار داده که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در سرزمین های اشغالی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.