یادواره ۸۳۶ شهید گیلانغرب با نام سردار شهید جاوید الاثر «نعمت به‌آئین» و فرزند شهیدش «یوسف به‌آئین» امروز دوشنبه با حضور مردم، مسوولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در محل یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

یادواره ۸۳۶ شهید گیلانغرب برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدرس حوزه علمیه و دانشگاه در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا و با اشاره به اینکه آرامش و آسایش امروز کشور مرهون ایثارگری‌های شهدا است، گفت: شهیدان خود را فدای ولایت کردند تا حرف امام راحل بر زمین نماند، این‌ها کسانی بودند که صحنه جنگ را عوض کردند، کسانی که حتی سیم خاردار نداشتند اما به میدان رفتند و هستی خود را فدا کردند، بدن خودشان را سپر گلوله‌ها قرار دادند تا کشور آسیبی نبیند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی خطیبی افزود: ما مدیون شهیدان هستیم و هر قدر هم که در اکرام شهدا کوشش کنیم بازهم نمی توانیم یک قطره از خون آن ها را که در سنین جوانی ریخته شد، جبران کنیم، از این رو نباید عقبه خود و آنهایی که با جان و مال و وجودشان این کشور را اداره نمودند، فراموش کنیم.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب نیز این شهرستان را اطلس دفاع نامید و گفت: حماسه مردم گیلانغرب در چهارم مهرماه سال ۵۹ در تاریخ سلحشوری مردمان این دیار ماندگار خواهد ماند.

سردار شهید جاوید الاثر «نعمت به‌آیین» سال ۱۳۵۹ در منطقه باویسی شهید شد که پیکر وی در این منطقه مفقود و جاوید الاثر ماند و فرزند وی «یوسف به‌آیین» در ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان یک بسیجی حین خدمت رسانی در دوران بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور به درجه شهادت نایل آمد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.