یکصدو چهل و سومین نشست علنی شورای شهر کرمان امروز(دوشنبه) خالی از حاشیه نبود، حاشیه‌ای جدید که در آن رییس شورا پای رفاقت را به مصوبات شورا نکشید و ترجیح داد در جریان یکی از مصوبات شورا از صحن علنی خارج شود.

سنگ‌تمام رییس شورای شهر کرمان برای رفیقش!

به گزارش قدس آنلاین،  در جریان تصویب یکی از درخواست های مردمی، ناگاه رییس شورا جلسه را ترک کرد تا در جریان رای گیری برای آن موضوع نباشد.

اما موضوع از این قرار بود که یک شهروند ملکی را که متعلق به شهرداری بوده به‌اشتباه و در جریان یک کلاهبرداری خریداری کرده بود و شورا پس از سال‌ها می‌خواست مالکیت این ملک را مشخص کند که در نهایت با رأی اکثریت، شهروند مالکیت ملکش را درحالی‌که نادری در نشست حضور نداشت، به دست آورد.

بعد از این اتفاق وقتی محمد موسوی دبیر شورا، علت ترک جلسه را از نادری پرسید، وی گفت: با این شهروند رفاقت دارم و نمی‌خواهم در رأی‌گیری حضور داشته باشم.

مزایده و چگونگی واگذاری وسایل بازی در بوستان‌های کرمان

اما بحث مزایده و چگونگی واگذاری وسایل بازی در بوستان‌های سطح شهر نیز از دیگر موضوعات این نشست شورا بود.

در همین زمینه در کمیسیون مربوطه شورا مقرر شده بود به مدت یکسال تا پایان سال ۱۴۰۳این وسایل محل بهره‌برداری افراد قبلی باشد.

محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان گفت: در مورد این وسایل قرار بود همانند دکه‌ها فرایندی اتفاق بیافتد و کسانی که به این وسایل نیاز دارند بمانند و کسانی که نیازمند نیستند نیز حذف شوند.

محمدرضا کُمساری نایب رییس شورا نیز در همین زمینه گفت: حدود هشت مورد، افرادی هستند که براساس یک طرح اقتصادی به محوطه پارک‌ها وارد شدند و دیگر افراد نیز شرایط خاصی داشتند و از طرف نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی آمده بودند.

در نهایت این موضوع با پنج رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر کرمان رسید.

تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر

درخواست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبنی براین بود که تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر که در اختیار پیمانکاران نیست به شهرداری برگشت داده شود تا در اختیار این سازمان برای بحث‌های فرهنگی قرار گیرد.

موسوی دبیر شورا در این زمینه گفت: بحث تابلوها موضوعی گسترده در شهرداری است که سال‌های گذشته برای سرمایه گذاری بر روی پل‌های عابر پیاده ساخته شده و شکل درآمدزایی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع شهرداری را در بحث کنترل و نظارت دچار مشکل می‌کند.

علیرضا نادری رییس شورا نیز در همین زمینه گفت: اگر تابلوهای تجاری قرار باشد به تابلو فرهنگی تبدیل شود من با این موضوع مخالفم، از طرفی تابلوهای فرهنگی هم باید به منظور ترویج فرهنگ شهروندی باشد که بیشتر در اختیار شهرداری برای ارائه عملکرد و آگهی تبلیغاتی این مجموعه است.

در نهایت این موضوع نیز با هفت رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در این جلسه همچنین اعضا افزایش حدود ۵۰ درصدی نرخ کرایه های تاکسی گردشی و خطی شهر کرمان را تصویب کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.