رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۲۲ اسفند ماه امسال تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود.

اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در مشهد

به گزارش قدس خراسان، فرشید وفا اظهار کرد: در این ایام تشدید نظارت‌ها بر مساجد، تکایا، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی در راستای اجرای درست دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۷۶ و در شهر مشهد ۲۲۸ بازرس بهداشتی فعال هستند که این افراد تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان را در قالب ۱۳۰ تیم دانشگاه و ۷۱ تیم مشهد برعهده دارند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد توجیه خادمان مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را در خصوص تأمین و توزیع غذاهای سالم در وعده‌های سحر و افطار مورد تاکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین در جلساتی که در قبل از ماه مبارک رمضان با مسئولان و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد بر توزیع غذای بسته‌بندی شده، عدم ماندن غذای گرم قبل از توزیع بیش از ۲ ساعت، استفاده از آب‌های بسته‌بندی شده و غیره تأکید شد.

وفا افزود: در این ایام و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی از افراد با علائم و مشکلات تنفسی خواسته شده تا زمان بهبودی کامل در محل‌‎های عمومی و مذهبی حاضر نشوند و در کنار آن بر تهویه مناسب و سیستم‌های سرمایش و گرمایش مساجد هم تأکید شده تا که مراسم‌ و برنامه‌های ماه مبارک رمضان بدون ایجاد هیچگونه مشکلی برای حاضران در این مراسم‌ و برنامه‌ها برگزار شود.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان نظارت‌های بهداشتی بازرسان در ساعات قبل و بعد از افطار انجام می‌شود، گفت: این نظارت‌ها بر محل‌هایی همچون نانوایی‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، اغذیه‌ها، شیرینی فروشی‌ها و آبمیوه ‌فروشی‌ها بیشتر از سایر مکان‌ها خواهد بود، ضمن اینکه از مردم هم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی بلافاصله موضوع را به تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ که به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است اطلاع دهند تا ناظران و بازرسان سلامت محیط به‌موقع در محل حاضر شده و ضمن پیگیری موضوع، برخورد لازم و قانونی را با متخلفان داشته باشند.

وی گفت: ما یک مأموریت ۴۰ روزه نوروزی را داریم که زمان اجرای آن از ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ است و ۳۰ روز آن با مأموریت ماه مبارک رمضان همزمان است و در هر ۲ مأموریت به‌طور ویژه بر نظارت‌های بهداشتی متمرکز خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.