مدیر آب و فاضلاب شهرستان کلات گفت: چون چاه‌های شماره سه و چهار شهر کلات از داخل رودخانه و مسیر سیلاب اجرا شده و هر ساله مشکلات بسیاری به وجود می‌آمد به زودی ایمن‌سازی خواهند شد.

ایمن‌سازی خطوط انتقال آب شرب کلات /حفر چاه برای عبور از تابستان ۱۴۰۳

به گزارش قدس خراسان، رضا رمضان پور از تعویض ۶ کیلومتر خط انتقال آب روستای شورستان، اجرای دو باب فشارشکن و مرمت و بازسازی مخزن ۲۰۰ مترمکعبی قدیمی شهر چنار با اعتبار بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال خبر داد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کلات همچنین با اشاره به تعویض و ایمن‌سازی خط انتقال آب روستای قلعه‌نو با لوله گالوانیزه که در مسیر سیلاب است و همچنین اجرای دیوار ساحلی و بهسازی سرچشمه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال گفت: تعویض ۶ کیلومتر از شبکه توزیع روستای تقی‌آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، حفاری یک حلقه چاه سازندی در محل کتیبه شهر کلات برای تأمین آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده امسال بوده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با حفاری یک حلقه چاه سازندی که با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال انجام می‌شود در تابستان سال آینده با مشکل و تنش آب در این شهر مواجه نشویم.

رمضان پور در ادامه از حفاری یک حلقه چاه در مجتمع شهید خزایی با اعتبار ۱۰ میلیون ریال که آب شرب مورد نیاز روستاهای بزرگ گرو و خشت این شهرستان را تأمین می‌کند خبر داد و افزود: حفاری چهار حلقه چاه دستگاهی و دستی در سطح شهرستان از جمله در مجتمع شهید روان زاده که ۴ روستا را تحت پوشش خود قرار دارد، شهر کلات، شهر لایین و مجتمع برگ سیدالشهدا که روستاهای سیرزار، قله زو، اقداش، نفطه و خلج را تحت پوشش دارد با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کلات همچنین تعویض بخشی از شبکه توزیع روستای آبگرم، اجرای دیوار ساحلی به طول ۷۰ متر، بهسازی سرچشمه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی با اشاره به شروع آب‌رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار با همت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی گفت: اکنون پروژه یکی از روستاها در حال اتمام و پروژه روستاهای سنگانه، بام چنار و لائین کهنه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به زودی شروع می‌شود.

رمضان پور کرد: چون قبلاً خط انتقال چاه‌های شماره سه و چهار شهر کلات از داخل رودخانه و مسیر سیلاب اجرا شده بود و هر ساله بعد از سیلاب دچار حادثه و قطعی آب شرب کلات می‌شد به زودی خط انتقال این دو چاه از داخل تونل شهر کلات اجرا خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کلات مجموع اعتبارات سال ۱۴۰۲ شهرستان کلات را تاکنون بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امیدواریم این وضعیت تداوم داشته باشد.

وی در خصوص برنامه‌های اداره آب و فاضلاب این شهرستان برای عبور از بحران کم‌آبی و مرتفع شدن مشکلات برای تابستان سال آینده گفت: تمامی منابع آبی شهرستان که اکثر سطحی یا زیرسطحی هستند و احتمال داده می‌شود در فصل تابستان دچار کمبود آب و یا تنش شویم شناسایی شده و تعدادی در حال بهسازی و تعدادی به عنوان منابع جایگزین در حال اجرا هستند که امیدواریم قبل از رسیدن به فصل گرما این پروژه به اتمام برسد و با مشکلی مواجه نشویم.

رمضان پور با اشاره به اینکه در کنار اجرای پروژه‌ها و بهسازی منابع آبی، فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف در سطح شهرستان در دستور کار این مدیریت قرار دارد، بیان کرد: این طرح از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی چهره به چهره در مساجد، مدارس و ... شروع شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کلات تأکید کرد: انتظار داریم شهروندان در مدیریت مصرف بهینه ما یاری کنند تا از روزهای ابتدایی سال جدید که آب بیشتری مصرف می‌شود و تابستان که با خشکسالی شدیدی مواجه هستیم بدون تنش و کمبود آب شرب عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.